Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مساجد با حضور مردم، برنامه‌های فرهنگی، هنری و بصیرتی در خصوص مباهله برگزار می‌شود.

وی به اهمیت روز مباهله در اسلام اشاره کرد و ادامه داد: تمامی جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌ های مختلف مباهله به صورت مردمی با  همراهی و حمایت خیران و همیاری مسئولان برگزار می‌شود، همچنین دومین جشنواره شب شعر مباهله با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی، ادبی و مردم و مسوولان دوشنبه شب هفته جاری در تکیه امیرچقماق برگزار می‌شود

سلطانی اظهار کرد: در این محفل ادبی و مذهبی تعدادی از شاعران در خصوص اهمیت و نقش مباهله در اسلام نسبت به قرائت اشعار ارزشی خود اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست‌وچهارم ذی‌الحجه( یکشنبه دوم مرداد ) روز مباهله نام دارد و  در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» است خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تاییدی زد.

رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است، هنگامی که پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.

مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر (ص) پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداختند، سرانجام بحث‌شان به جایی کشید که حضرت محمد (ص) خواست تا با آن‌ها مباهله کند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت سه هزار مسجد دارد.

برچسب‌ها مسجد یزد سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد یزد سازمان تبلیغات اسلامی مسجد یزد سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد