Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@00:49:37 GMT

آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ۲۸۸حرفه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۰۸۰۸

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: هم‌اکنون در ۲۸۸ حرفه در چهار زیرشاخه در حال ارائه آموزش است.

《حامد سلیمانی》در نشست خبری اظهار کرد: به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی شهرستان‌های استان ایلام مراکز ثابت و سیاری را دایر کرده‌ایم. رسالت آموزش فنی و حرفه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های گذشته دو شهرستان هلیلان و چوار به استان ایلام اضافه شدند که در حال حاضر مراکز این دو بخش فعال هستند. در شهرستان بدره نیز تیم‌های سیار فعالیت می‌کنند و آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.
مدیرکل اداره آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام تصریح کرد: هر جامعه‌ای که به دنبال توسعه و بالندگی است باید دارای نیروهای انسانی مجرب و توانمند باشد. یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی نیروی انسانی پویا است که این تنها با مهارت آموزی میسر می‌شود و این یکی از رسالت‌های ما است.
سلیمانی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای پتانسیل‌های مختلفی از جمله نفت و گاز است، تصریح کرد: تیم آموزشی ما یک کارگروه در چوار، مهران و دهلران تشکیل داده‌اند و به کارگران و جوانان بومی آموزش داده می‌شود و امیدواریم از جوانان بومی خود استفاده کنیم. اولین نیازی که در این حوزه داریم، کارگر در بخش ایمنی است.
مدیرکل اداره  آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام افزود: با توجه به نامگذاری سال از جانب رهبر انقلاب ما در این زمینه یک کارگروه تشکیل داده‌ایم و قرار شد شرکای خود، مانند پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان را بشناسیم. خوشبختانه اولین رویداد استارت آپی در خرداد امسال در حوزه دانش بنیان رقم خورد و همچنین به مشاغل خانگی و توانمند سازی بانوان نیز توجه داریم.
سلیمانی گفت: قرارگاه‌های مهارت آموزی در سطح استان به صورت فعال به ارائه خدمت مشغول هستند. در استان ایلام با کمک سه نهاد سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و مرزبانی توانسته‌ایم آموزش‌های خوبی را به سربازان ارائه دهیم که مورد استقبال هم قرار گرفته و  از مزیت‌های این دوره این است که با پایان سربازی یک وام  ۱۰۰ میلیون تومانی ۴ درصد به این افراد تعلق می‌گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام در خصوص آموزش روستاییان گفت: روستاییان جامعه هدف ما بوده‌اند. به تمامی مراکز آموزشی سراسر استان دستور داده‌ایم که به این گروه آموزش داده شود. همچنین در بحث آموزش کودکان کار و زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست نیز فعالیت‌هایی داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه  ۲۸۸ حرفه در چهار زیرشاخه در حال ارائه آموزش است، تصریح کرد: ۲۲۰ آموزشگاه در سطح استان ایلام وجود دارد و در حال ارائه خدمت هستند.
سلیمانی تاکید کرد: در این هفته شاهد افتتاح چند مرکز آموزشی از جمله افتتاح مرکز مشاوره شغلی دانشگاه آزاد، افتتاح ۲۵ مرکز آموزش خصوصی در استان، افتتاح مرکز ترک اعتیاد چوار، نمایشگاه آثار کار آموزان و افتتاح کارگاه آموزشی شهر ایلام و مناطق حاشیه نشین شهر، هستیم. 
مدیرکل اداره  آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام به اجرای دو طرح کهاد و نخلستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲ میلیون ۴۲۰هزار نفر ساعت در حوزه‌های مختلف آموزش داشته ایم و همچنین در سال جاری نیز تا کنون یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
سلیمانی به طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار اشاره کرد و گفت: در کارخانه‌های بزرگ نیز آموزش‌هایی در محیط واقعی کار ارائه می‌شود. در سال جاری ۴ هزار و ۹۶۶ نفر در حوزه‌های مختلف آموزش دیده‌اند. با نهادهای مختلف تفاهم نامه همکاری ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟