Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جلیل میرمحمدی روز شنبه در نشست با مدیرکل و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با حضور برخی از مسوولان شهرستان تفت افزود: با توجه به حضور جمعیت شناور، حق مردم شهرستان در موضوعاتی چون آب، جاده و پسماند رعایت نمی شود و بسیاری از امکانات مختص استفاده ساکنان این شهرستان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پروژه احداث پارک طبیعت گردی روستای سانیج این شهرستان، تصریح کرد: به طور قطع هیچ یک از اهالی روستای سانیج قرار نیست از این پارک استفاده کنند بلکه این کار فراهم کردن زمینه تفریح برای جمعیت شناوری است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل به مناطق ییلاقی شهرستان تفت می آیند؛ از این رو می طلبد با دید استانی اعتبار احداث این پارک تأمین شود.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیشترین راه های روستایی در شهرستان تفت قرار دارد که غالباً نیاز به مرمت و بهسازی دارد که توجه بیشتر مسوولان به این امر را می طلبد.

وی ادامه داد: یک سال از اتمام گازرسانی به روستای طزرجان می گذرد ولی جاده های این روستا بر اثر عملیات حفاری تخریب شده و تاکنون آسفالت نشده که مشکلات زیادی را برای اهالی این روستا پدید آورده است.

میرمحمدی به گلایه اهالی روستاهای شهرستان از تخصیص زمین برای مسکن پرداخت و گفت: علی رغم اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین مسکن روستایی را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می کند ولی در برخی روستاها این اقدام صورت نگرفته است.

وی به مشکلات دیگر تفت در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت که تهیه طرح هادی روستایی، تکمیل بلوار و میدان ورودی گاریزات، احداث میدان کهدوئیه، تکمیل بلوار روستای چاهوک، واگذاری زمین های کارگاهی در بنادکوک دیزه و زردین، بازسازی پل خجسته روستای ده بالا و رفع مشکل مسکن نهضت ملی در شهر بخ از مهمترین آنها بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم در این نشست گفت: در هر روستایی که زمین وجود داشته و در تملک بنیاد مسکن باشد یا امکان تملک داشته باشد آن را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می دهیم.

علیرضا نادریان زاده با بیان اینکه متقاضی مسکن در شهرستان تفت به دلیل شرایط خاصی که دارد زیاد است، افزود: باید شرایط واگذاری زمین به نوعی مدیریت شود که به افراد ساکن دائمی روستا واگذار شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه سفر رییس جمهور به استان یزد در زمینه بازنگری طرح های هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشکلی نداریم ولی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار اعتباری در این زمینه وجود ندارد و باید با مشارکت فرمانداری شهرستان این اقدام صورت گیرد.

نادریان زاده درباره دیگر مشکلات مطرح شده برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع آنها را تشریح کرد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن مسکن تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن مسکن تفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت

ارسلان مالکی در حاشیه واگذاری ۶۵ قطعه بالای ۲۰۰ متر به ۱۳۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت با اشاره به اینکه جمعیت است که به کشور بها و همین می‌بخشد، اظهار کرد: اگر کشوری پهناور باشد، اما خالی از سکنه ارزشی ندارد، در فرهنگ اقوام مختلف به ویژه قوم لر پرجمعیتی هم سابقه دیرینه دارد.
وی گفت: در شرایط اقتصادی کشور مسکن یکی از کالا‌هایی است که خانواده‌هایی که قصد فرزند آوری دارند را اذیت می‌کند، به همین دلیل دولت سعی کرد این نقیصه و مانع را از سر راه مردم بردارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: طبق این قانون به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از آبان ۱۴۰۰ به دنیا آمده باشد زمین واگذار می‌شود، حتی این قانون تبصره‌ای هم دارد که بر اساس آن ۵۰ درصد زمین به اسم مادر است.
مالکی گفت: نکته دیگر اینکه در استان‌ها زمین مورد نیاز متناسب با اقتضا فرهنگ زندگی واگذار شود، به عنوان نمونه در شهرستان دلفان زمین ۳۰۰ متری واگذار شده است.
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن هم افزود: در طرح نهضت ملی مسکن دولت در بحث تسهیلات، آماده‌سازی زمین و خدمات زیر بنایی ورود جدی دارد، چون نمی‌شود با تامین زمین بقیه کار‌ها را رها کرد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن از ۴ میلیون مسکنی که رئیس جمهور وعده داد بود تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۸ هزار واحد شروع شده است.
مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن دو مدل انبوه سازی و یک مدل مردم سازی داریم، گفت: تجربه در استان‌های مختلف نشان داده است در نهضت ملی مسکن اگر مردم سازنده را انتخاب کنند کار‌ها سریع‌تر پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت ساخت به عهده دولت نیست، عنوان کرد: در لرستان متاسفانه وضعیت تامین زمین سخت‌تر است دیشب هم در جلسه شورای مسکن این موضوع مطرح شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در بحث تامین زمین اگر شهرستان پای کار بیاید و مردم مشارکت کنند سرعت ساخت بیشتر می‌شود.
مالکی تاکید کرد: باید در خصوص تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در لرستان حرکت حدی اتفاق بیفتد تا فرصت از دست رفته جبران شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین رایگان به ۱۳۰ خانوار دلفانی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • اجرای ۲ میلیون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود