Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری لرستان با ابراز نگرانی از قطع درختان بلوط در منطقه کاکاوند گفت: برای پیشگیری از تعرض به عرصه‌های ملی و طبیعی جلسه حفاظت از حقوق بیت‌المال و حفاظت از اراضی درکنار بقعه امامزادگان باولین برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، محمد رزم  ظهر امروز در جلسه حفظ حقوق بیت المال با حضور دادستان مرکز لرستان، نماینده مردم شریف شهرستان های سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل راهداری، مدیر کل منابع طبیعی، مدیرکل آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و جمعی از مردم فهیم بخش کاکاوند شهرستان دلفان در امامزادگان باولین(احمد و محمود) (ع) اظهار داشت: برای توسعه امنیت، مبارزه با قاچاق موادمخدر و‌ کالا و قاچاق اسلحه از استان‌های مرزی، احداث پاسگاه انتظامی در دهستان کاکاوند غربی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی از قطع درختان بلوط در منطقه کاکاوند، افزود: برای پیشگیری از تعرض به عرصه‌های ملی و طبیعی جلسه حفاظت از حقوق بیت‌المال و حفاظت از اراضی درکنار بقعه امامزادگان باولین برپا شد.

رزم احداث ساختمان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی را یک‌نیاز ضروری عنوان و تصریح کرد: با توجه به آمار نگران‌کننده قطع درختان و وجود چاله‌های تولید ذغال و‌ تعرض به عرصه‌های ملی  منطقه، امیدواریم با همکاری فرماندار دلفان و مدیرکل منابع طبیعی عملیات ساخت ساختمان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در کاکاوند غربی به زودی آغازشود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در سال جاری 41 هکتار از اراضی ملی دربخش کاکاوند رفع تصرف شده است، عنوان کرد: دراین مدت توسط دادگاه عمومی بخش کاکاوند94پرونده حقوقی و‌ کیفری منابع طبیعی و‌ ملی ثبت شده که 70 پرودنده منجر به صدور رای شده است و امیدواریم بزودی حکم مابقی پرونده ها نیز صادر گردد.

وی با بیان اینکه امامزادگان برای مردم منطقه و استان رحمت الهی هستند، افزود: وجود بقاع متبرکه امامزادگان یک ظرفیت عظیم دینی ،اجتماعی و فرهنگی محسوب می شوند.

رزم با بیان اینکه زیارت یک نیاز فطری است، ادامه داد: تکریم امام زادگان،تکریم دین اسلام و مذهب تشیع، مودت اهل بیت (ع) و احترام به پیامبر و فرزندان پیامبر است که امامزادگان راه پاکی درستکاری و راستگویی صراط مهراندیشی ،مودت و‌محبت را به ما نشان می دهند.

رزم گفت: امامزادگان احمد و‌محمود (ع)معروف به باولین از فرزندان امام موسی کاظم (ع)هستند که مردم غرب کشور احترام و ارادت ویژه ای به مقام شامخ این امامزادگان دارند که به همت یک خیر نیک اندیش طرح توسعه بازسازی بقعه متبرکه آغاز شده و تاکنون 5 میلیارد تومان هزینه شده که برای اتمام عملیات بازسازی 5 میلیارد تومان دیگر نیاز است. 

وی با قدردانی از این خیرنیک اندیشی که در طرح توسعه و باز سازی بقعه امامزادگان احمد و‌محمود (ع)مشارکت کرده است، عنوان کرد: این خیر عزیز که حتی حاضر نیست نام او بیان شود با قصد قربه الی الله و تسهیل زیارت ارادتمندان در غرب کشور و عمل به وصیت مرحوم پدر بزرگوار خود در امر توسعه و بازسازی  بقعه امامزاده مشارکت کرده است.

رزم بیان کرد: مشارکت در این طرح و هموار کردن و تسهیل زیارت مردم موجب تقویت دین اسلام می شود و اقدامی ارزشمند و‌ماندگار است .
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه احداث پارکینگ و زائر سرای این دو امامزاده از نیازهای اساسی زائران است، افزود: امیدواریم با همت این خیر نیک اندیش و اداره کل اوقاف و امورخیریه این دو مطالبه مهم اجرایی شود.

وی با اشاره به مشکل آب شرب زائران از مدیرعامل آب منطقه ای لرستان به سبب صدور مجوز حفر چاه قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با این مجوز آب و فاضلاب لرستان نسبت به تامین آب شرب در این بقعه متبرکه و روستاهای همجوار اقدام نماید .

شناسایی 100 کلاهبردار انتخاباتی در کشور/ دادگاه 30 نفر را محکوم کردافغانستان تمام پاسگاه‌های مرزی اسلام‌قلعه را بازسازی می‌کنددستور رئیس‌کل دادگستری کردستان به قضات / در رسیدگی پرونده‌ها کوچکترین حقی از مردم ضایع نشود

وی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در اطراف این بقعه  متبرکه، گفت: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری قول مساعد تامین نهال مورد نیاز را داده است  و امیدواریم در فصل مناسب شاهد کاشت نهال باشیم.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه راه دسترسی به این امامزاده مناسب نیست، گفت: مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای لرستان قول مساعد را جهت ترمیم  و بهسازی جاده داده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به راه های ارتباطی در دلفان، گفت: کار ترمیم و‌ مرمت مسیر امامزادگان باولین بزودی آغاز می شود.

حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان نیز از آمادگی این شرکت برای صدور مجوز حفر چاه برای تامین آب شرب برای زائران و ساکنان روستاهای اطراف خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان نیز با بیان اینکه منطقه کاکاوند غربی یک منطقه جنگلی است احداث دو پاسگاه حفاظت از منایع طبیعی را در کاکاوند ضروری دانست.

علیرضا قهرمانی فرماندار دلفان نیز با قدردانی از رئیس کل دادگستری لرستان برای برگزاری جلسه حفاظت از بیت المال در بخش کاکاوند با ابراز نگرانی از کاهش منابع آب زیرزمینی در دلفان گفت: آب شهر نورآباد از منابع آب زیرزمینی دشت خاوه  تامین می شود که کشت سیب زمینی تامین آب شرب نورآباد را تهدید می کند و در این راستا اقدامات مناسبی جهت جلوگیری از کشت سیب زمینی صورت گرفته و شبانه روز در حال تلاش هستیم تا از دشت خاوه به عنوان سرمایه ای ملی محافظت کنیم.

انتهای پیام/641/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری لرستان کل منابع طبیعی منطقه کاکاوند قطع درختان بیت المال مدیر کل آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال