Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@18:12:57 GMT

۵ دلیل سروصدای اضافی یخچال و فریزر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۱۱۲۶

۵ دلیل سروصدای اضافی یخچال و فریزر

در حالت ایده‌آل صدای یخچال تنها زمانی به گوش می ‌رسد که در همان مکانی که یخچال قرار دارد، باشید. در برخی از مدل های جدید حتی ممکن است این صدا را فقط زمانی بشنوید که درب دستگاه باز است زیرا با فناوری های جدید این دستگاه ها را بسیار بی صدا تولید می کنند.
به طور کلی سرمایش در یخچال و فریزر توسط سیستم تبرید یا کمپرسور انجام می‌شود که باعث ایجاد نویز و صدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان صدا به نصب صحیح، استفاده صحیح و عمر دستگاه بستگی دارد.
پس از راه اندازی یک دستگاه جدید چند ساعت اول ممکن است این صداها بلندتر باشد که نشانه نقص نیست و بر عمر دستگاه تاثیر نمی گذارد.
همچنین اگه درب یخچال به طور مکرر و برای مدت زمان طولانی باز باشد صدای یخچال به طور موقت به دلیل بار بیشتر بر روی سیستم خنک کننده افزایش یابد.

دلایل صدای یخچال چیست؟

صدای غیر عادی در یخچال می تواند دلایل مختفی داشته باشد که در ادامه به رایج ترین آنها می پردازیم:

۱. یخچال تراز نیست

در صورتی که صدای دستگاه شدیدتر از حالت عادی باشد ممکن است به این دلیل باشد که یخچال تراز نیست . این دستگاه ها دارای پایه های قابل تنظیم هستند که گاهی اوقات ممکن است از حالت تنظیم خارج شوند و هنگامی که این اتفاق می‌افتد حرکت خفیف یخچال باعث نویز بیش از حد می شود.
بنابراین در صورتی که صدای یخچال شما غیر عادی است ابتدا باید تراز بودن دستگاه را بررسی کنید.

۲. برخورد اشیاء با دیواره های داخلی یخچال

گاهی اوقات تنها دلیلی که باعث ایجاد سر و صدای غیر طبیعی از یخچال می شود اقلام جامدی مانند ظروف شیشه ای در داخل یخچال است که به دیواره ها فشار می آورند و لرزش ناشی از کار کردن یخچال باعث ایجاد صدا می‌ شود. تمام وسایل جامد را از دیواره های یخچال دور کنید.

۳. صدای یخچال به دلیل آسیب یا انسداد تیغه های فن

اگر به دقت به صدای یخچال خود گوش دهید باید بتوانید به طور کاملاً دقیق استنباط کنید که صدا از کجا می آید . اگر صدا به دریچه ای که بین قسمت فریزر و قسمت تازه نگه دار مربوط است به احتمال زیاد مشکل از فن یا موتور دستگاه می باشد که تنها راه برای تایید آن بررسی فیزیکی این قسمت ها است. در این گونه مواقع باید تیغه فن را تعویض کنید و اگر هیچ مشکل فیزیکی در تیغ مشاهده نکردید احتمالا صدا ناشی از مشکلات موتور دستگاه است.

۴. ایجاد مشکل در لوله های کویل کندانسور

لوله های کویل کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند لوله های فلزی هستند که به مبرد برای خنک کردن یخچال و دفع گرما کمک می کنند. اگر اخیراً یخچال خود را جابجا نکردید احتمالاً این سر و صدا مربوط به کویل های کندانسور نیست با این حال اگر یخچال را جا به جا کرده باشید این احتمال وجود دارد که کویل های کندانسور خمیده شده اما آسیب ندیده اند، اما اگر به اندازه ای به هم نزدیک شوند که یکدیگر را لمس کنند باعث ایجاد سروصدا می شوند که این صدای فلزی از پشت یخچال طنین انداز می شوند.
قبل از اینکه واقعاً چیزی را لمس کنید باید منطقه را به طور کامل بررسی کنید. اگر آسیب دیدگی وجود داشته باشد احتمال نشت مایع از مبرد یخچال وجود دارد. همچنین شایان ذکر است که اگر کویل های شما خم شده اند ممکن نیست خودتان بتوانید آن را تعمیر کنید زیرا کویل ها باید تعویض شوند، بنابراین باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

۵. مشکلات مربوط به شیر ورودی آب

اگر یخچال شما همیشه پر سر و صدا نیست اما در دوره‌های خاصی سر و صدا ایجاد می کند عاقلانه است که به ورودی آب نگاه کنید. اگر ورودی آب همیشه باز نیست و صدا هنگام بیرون کشیدن آب از یخچال یا زمانی که یخ ساز در حال پر شدن است به وجود می آید شیر ورودی آب خراب است.
در صورتی که آب منطقه شما سخت باشد ممکن است ذخایر معدنی تجمع یافته باشند که جریان آب را محدود می کند و باعث ایجاد سر و صدا می شوند.
همچنین ممکن است دریچه ورودی آب معیوب شده و این کار را به صورت بی صدا انجام ندهد، در نهایت اگر مدتی است که فیلتر آب خود را تعویض نکرده‌اید می‌تواند باعث ایجاد نویز در هنگام فعال شدن ویژگی‌های آب دستگاه شود.

ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر یخچال در کرج

اگر ساکن شهر کرج و مناطق اطراف هستنید برای رفع هرگونه خرابی در یخچال، فریزر و ساید بای ساید، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. ماهان سرویس بیش از ۱۵ سال در زمینه تعمیر یخچال فعالیت داشته و بدون نیاز به حمل و جا به جایی، دستگاه معیوب را در منزل تعمیر می کند.
تعمیرات یخچال فریزر در کرج ، تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ در کرج و نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر ال جی در کرج از مهمترین خدمات ماهان سرویس است.
تلفن : ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵
www.arvandoxin.com

کد خبر 1654205

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ماهان سرویس صدای یخچال باعث ایجاد ورودی آب سر و صدا کویل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مرحوم اسکویی و صدای ماندگارش | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، بخشی از تاریخچه ورزش ایران با صدای ماندگار مرحوم اسکویی را ببینید.

کد خبر 848685 منبع: فارس برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر مهم تلویزیون- دوبله تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • یادی از یک صدای ماندگار
  • تصاویری از مرحوم اسکویی و صدای ماندگارش | ویدئو
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟