Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@09:05:53 GMT

راهنمای سفارش انواع نان های ایرانی و سنتی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۱۲۰۳

راهنمای سفارش انواع نان های ایرانی و سنتی

انواع نان های ایرانی با طعم خوش و عطر دل‌انگیزشان پای ثابت سفره‌های ما ایرانی‌ها هستند. این روزها سفارش نان دیگر فقط به نان‌های سنتی محدود نمی‌شود. با این حال، هنوز هم وقتی صحبت از این خوراکی دل‌پذیر می‌شود، تصویر نان‌هایی مثل نان سنگک یا بربری داغ به ذهن می‌آید.

انواع نان های ایرانی با طعم خوش و عطر دل‌انگیزشان پای ثابت سفره‌های ما ایرانی‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها سفارش نان دیگر فقط به نان‌های سنتی محدود نمی‌شود. با این حال، هنوز هم وقتی صحبت از این خوراکی دل‌پذیر می‌شود، تصویر نان‌هایی مثل نان سنگک یا بربری داغ به ذهن می‌آید. می‌خواهیم با شما درباره نان‌های ایرانی حرف بزنیم. البته معلوم است که همه ما انواع نان های ایرانی را می‌شناسیم ولی در این مقاله، نکات جالبی را خواهیم گفت که دفعه بعد که قصد خرید نان داشتید، نان موردعلاقه و مناسب خودتان را انتخاب کنید. مطمئنیم بعد از خواندن این مقاله، وسوسه می‌شوید که سفارش نان تازه بدهید!

انواع نان های ایرانی که برای خریدشان صف می‌کشند 

انواع نان‌های ایرانی در مقایسه با هم‌تایان خارجی‌شان سبک هستند. این نان‌ها که در وعده‌های غذایی مختلف مصرف می‌شوند، ارزش غذایی خوبی دارند، خوشمزه و خوش‌شکل هستند و تنوع نسبتا خوبی هم دارند. نان برای ایرانی‌ها ارزشمند است و نشانه برکت. شعرها و داستان‌های زیادی هم درباره‌اش وجود دارد. ترکیب آرد گندم با آب و نمک، یکی از جذاب‌ترین جلوه‌های سفره ایرانی را در قالب‌های مختلف می‌سازد. 

می‌خواهیم در ادامه درباره ۴ نان پرطرف‌دار ایرانی حرف بزنیم:

سنگک؛ 

بربری؛ 

لواش؛ 

تافتون. 

۱. نان سنگک 

سنگک معروف‌ترین نان ایرانی است. معروف‌ترین هم که نباشد، دست‌کم یکی از ستاره‌های بی‌بروبرگرد سفره‌ها و محبوب دل بیشتر ایرانی‌ها است. تکنیک تهیه و درست‌کردن آن هم جالب‌توجه است. آرد گندم با مخمر و مقداری کنجد یا دانه سیاه روی سطح نان، سنگک خوشمزه و دوست‌داشتنی را می‌سازند. 

این نان‌ها که بر بستری روان از سنگ‌های داغ تنور پخته می‌شوند، بافتی تلفیقی دارند. منظور چیست؟ یعنی سطحی برشته و درونی پوک و نرم دارند. همین ویژگی‌ است که آنها را گزینه‌ای جذاب برای همراهی با پنیر و کره صبحانه می‌کند.  البته از لذت خوردن آن با کباب و ریحان هم نمی‌توان نگفت. فیبر بالای این نان باعث می‌شود که گزینه خوبی برای افراد مبتلا به کلسترول بالا باشد. 

۲. نان بربری 

بربری داغ و تازه دوست دارید؟ حوصله معطلی در صف را ندارید؟ وقت‌تان اندک است و اصلا نمی‌توانید در صف نانوایی بایستید؟ شاید هم از این کار خوشتان نمی‌آید. هیچ مشکلی نیست. این نان ایرانی خوش‌طعم را سفارش بدهید. بله! این‌ روزها می‌توانید به‌کمک اپلیکیشن‌های معروف و خوش‌نام، نان بربری هم سفارش بدهید. البته این امکان برای انواع نان های سنتی و ایرانی وجود دارد. 

بربری خوشمزه با آرد گندم درست می‌شود. داخل خمیر آن هم آب وجود دارد و برشتگی و رنگ مایل به طلایی‌اش هم نتیجه همین است. خبری از چربی اشباع و قند در این نان نیست و برای همین گزینه خوبی برای کسانی است که مراقب سلامتی‌شان هستند. 

۳. نان لواش 

همکاری مایه خمیر، آرد و آب هم نان نازک لواش را می‌سازند. نانی که کاربردهای فراوانی دارد و تقریبا سر تمام وعده‌ها حضور دارد. نان لواش حاوی آهن و کلسیم است و کلسترول هم ندارد. این نان در کشورهای اطراف ایران مانند ارمنستان و ترکیه هم طرف‌داران زیادی دارد و با غذاهای مختلف مصرف می‌شود. 

اپلیکیشن خرید نان تازه ایرانی و سنتی 

۴. نان تافتون 

تافتون هم نان رژیمی و سالمی است که با آرد سفید پخته می‌شود. تنورهای گِلی آماده تحویل‌دادن یکی از نان‌های محبوب و خوش‌خوراک ایرانی هستند. خرید نان تافتون برای غذاهایی توصیه می‌شود که در قالب لقمه خورده می‌شوند. برای مثال، شاید شما هم از شیفتگان ترکیب کتلت، سبزی، خیارشور و نان تافتون هستید.

وجود سلنیوم و ویتامین B1 در این نان، ارزش غذایی‌اش را حسابی بالا می‌برد. چربی اشباعش هم اندک است و کلسترول ندارد. دانه‌های کنجد که بر بدنه برشته نان تافتون پاشیده می‌شود، خوشمزه‌تر و دل‌چسب‌تر هم می‌شود. 

در آخر 

نان هر شهر و کشوری رازهای زیادی درباره مردمان و زندگی در آنجا در دل خود دارد. کیفیت نان، مواد سازنده‌اش و شیوه طبخ می‌تواند نمودی از فرهنگ، وضعیت معیشتی، اقلیم و خیلی چیزهای دیگر باشد. نان‌های خوشمزه ایرانی هم اصالت زیادی دارند و برخاسته از همه این مواردی هستند که گفته شد. انواع نان خانگی و محلی هم در سفره‌های ایرانی جای دارند. پختن نان هنر است. 

ترکیب چند ماده در ظاهر بی‌ربط می‌تواند نتیجه‌ای زندگی‌بخش و خوشمزه داشته باشد. سفارش انواع نان های ایرانی و فانتزی در این روزها هم که ساده‌تر از گذشته شده است. کافی است که گوشی‌تان را به‌دست بگیرید و اقدام به خرید نان کنید تا بوی نان تازه سریع و بی‌دردسر در منزلتان بپیچد. سفره‌هایتان پر از نان و رونق! 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان ایران خوراک ذهن قند نان تافتون ایرانی ها خرید نان سفره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایکنا به نقل از دیلی صباح نوشت: نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن که به سفارش منیره سلطان، دختر سلطان عبدالمجید اول عثمانی، در حراجی ساتبیز در لندن به فروش گذاشته شده بود  به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند (تقریباً ۱۴۴۰۰۰ دلار) به فروش رسید و رکوردی را در این حراجی با عنوان «جهان اسلام و هنرهای هند» به ثبت رساند.

در این حراجی آثار متعددی به فروش رفت. قرآنی که با تذهیب استادانه به سفارش منیره سلطان در سال ۱۸۶۰ ساخته شد، به قیمتی بی‌سابقه فروخته شد. این اثر که توسط ابراهیم حقی، خطاط و صوفی مشهور اهل ارض روم در امپراتوری عثمانی نوشته شده بود، بین ۷۰ تا ۹۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت یک خریدار به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند آن را خریداری کرد.

این اثر که به سفارش ابراهیم الهامی پاشا، شوهر منیره سلطان تولید شد یکی از بهترین نمونه‌های هنر ترکی محسوب می‌شود که ویژگی‌های هنر قرن هجدهم و به‌ویژه قرن نوزدهم عثمانی را نشان می‌دهد. در این حراج علاوه بر آثار مختلف خوشنویسان عثمانی، اقلام دیگری مانند کاشی‌های ازنیک، سجاده‌های نماز ابریشمی، گلیم، خنجر و چندین جام به قیمت هزاران پوند فروخته شد.

از جمله آثار دیگری که در این حراج فروخته شد، یک قرآن به خط نسخ متعلق به سال ۱۸۰۴ نوشته خطاطی به نام مصطفی رکیم و یک دفتر تمرین خوشنویسی متعلق به دهه ۱۷۳۰ به خط محمد شهری بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب