Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمد عباسی درباره آمار حاشیه‌نشینی در شهر تهران گفت: اگر طبق تعریفی عام، مناطق پایینی شهر را حاشیه بدانید، جمعیت زیادی حاشیه‌نشین هستند، اما اگر منظورمان سکونتگاه‌های غیررسمی است باید بگویم بیش از ۴۰۰-۵۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

او درباره علت وقوع پدیده حاشیه‌نشینی گفت: باید دقت داشت که موضوع حاشیه‌نشینی مختص دهه‌های اخیر نیست و این موضوع پیش از انقلاب نیز وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام جمهوری اسلامی برای حل این معضل سازمانی به نام «بازآفرینی شهری» ایجاد کرد که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است. سازمان امور اجتماعی کشور نیز در این زمینه فعالیت‌هایی دارد.

عباسی در پاسخ به سؤالی برنامه مبنی بر چگونگی برخورد با این پدیده گفت: در برخورد با این پدیده رویکرد درست این است که فرصت‌های لازم برای زندگی ارزان را در برخی نقاط فراهم کنیم که در شورای اجتماعی درباره این موضوع بحث شده است. هم‌چنین باید جلوی شکل گرفتن برخی مناطق حاشیه‌ای ایجاد شود. چرا که ممکن است زمینی ارزش نداشته باشد، اما عده‌ای بیایند و با تصرف آنجا کاری بکنند. موضوع دیگر توجه به آمایش سرزمینی در روستاهاست تا جمعیت مهاجر به شهر را کاهش بدهیم. هم‌چنین برخی نقاط از نظر کالبدی باید تغییر کنند. این موضوع باعث می‌شود که نقاط جرم خیز از بین بروند.

کد خبر 692521 برچسب‌ها شهرداری مهاجرت تهران شهر حاشیه نشینی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری مهاجرت تهران شهر حاشیه نشینی حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • (عکس) قیمت نجومی اجاره‌بها برای بالاشهر نشینی در تهران
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب