Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با بررسی تخلفات شوراهای عالی استان‌ها در سال گذشته متوجه شدیم که ۵۰ درصد این تخلفات به‌خاطر عدم آشنایی با قوانین رخ می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، پرویز سروری در نشست با سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان قزوین که بعدازظهر امروز در دفتر جلسات فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: با بررسی تخلفات شوراهای عالی استان‌ها در سال گذشته متوجه شدیم که 50 درصد این تخلفات به‌خاطر عدم آشنایی با قوانین رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر باید آموزش جدی اعضای شوراهای شهر را آغاز کردیم.

وی از انعقاد یک تفاهم‌نامه با دانشگاه جامع علمی کاربردی برای آموزش اعضای شوراهای شهر خبر داد و گفت: بنا داریم در راستای این تفاهم‌نامه دوره‌های آموزش قوانین موضوعی و قوانین بالادستی مربوط به شوراهای شهر را در استان‌ها برگزار کردیم و از دیروز نخستین دوره آموزش بانوان عضو شوراهای شهر را شروع کردیم.

سروری با اشاره به تدوین بسته آموزشی برای همه داوطلبان حضور در شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: بعد از ثبت نام داوطلب در انتخابات شوراها یک بسته آموزشی از طریق پست ارسال می‌شود که در آن قوانین و مقررات شوراها، اختیارات، اهداف، تکالیف و وظایف به صورت دقیق و با زبان ساده آموزش داده شده است و این‌گونه دواطلبان می‌توانند تصور دقیقی از کرسی شورای شهر داشته باشند.

وی اضافه کرد: آموزش داوطلبان بعد از اینکه به عنوان منتخب راهی شوراهای شهر و روستا می‌شوند، به صورت جدی‌تر ادامه پیدا می‌کند و در این مرحله 75 روز آموزش تخصصی قوانین و تکالیف شورانشینان در مدیریت شهری به آنها ارائه می‌شود. این آموزش‌ها که از آن به عنوان دوره طلایی یاد می‌کنیم، در 2 قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

لزوم نقش‌آفرینی شبکه بزرگ بسیج در آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی شبکه بزرگ بسیج در آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: در این حوزه می‌توانیم از اعضای بسیج اساتید دانشگاه‌ها که در حوزه مدیریت شهری و همچنین عضویت در شورای شهر سوابق روشنی دارند، استفاده کنیم و اعضای منتخب شوراها را توانمند سازیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها: هیئت نظارت شوراها در کشور نیاز به بازنگری جدی داردتفاهم‌نامه همکاری مشترک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با شورای عالی استان‌ها امضا شدتعاملات شورای عالی استان‌ها با قوه قضائیه مطلوب نیست/ فرونشست زمین می‌تواند تبدیل به فاجعه ملی در کشور شود

سروری با بیان اینکه شبکه مردمی بسیج و شوراهای شهر باید هم به وصل شوند، افزود: با استفاده از ظرفیت بسیج برای آموزش اعضای شوراهای شهر می‌توانیم یک نهضت آموزشی در این حوزه برپا کنیم که می‌تواند اندیشه و تفکر بسیج را در شوراهای شهر و روستا نهادینه کند و کشور را صاحب مدیران شهری قوی و صاحب دانش کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین شوراهای اسلامی استان ها استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین شوراهای اسلامی استان ها استانداری قزوین آموزش اعضای شوراهای شهر شوراهای شهر و روستا شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است