Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افتتاح جواز کارگاهی شرکت معدنی مس سونگون، افتتاح اولین مرکز آموزش بین‌المللی فنی و حرفه‌ای کشور در منطقه آزاد ارس با مشارکت شرکای خارجی، افتتاح مرکز آموزشی برای کودکان اوتیسم و ... را از جمله برنامه‌های هفته مهارت در استان عنوان کرد.

علی مشایخی، روز شنبه، اول مردادماه در نشست خبری که به مناسبت هفته مهارت برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تامین نیروی انسانی متعهد، متخصص و ماهر متناسب با نیاز بازار و صنایع و ایجاد فرصت‌های خود اشتغالی برای نیروهای جوان و قشر مختلف جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی اتفاق می‌افتد، گفت: ۲۴ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال بوده و آموزش‌های خود را در دو شیفت ارائه می‌دهند. همچنین در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین نیز شعبات فنی و حرفه‌ای با رویکرد عدالت و تحول محور ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی در مراکز آموزشی خصوصی فنی و حرفه‌ای استان، متذکر شد: در بخش خصوصی نیز ۹۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال هستند؛ درواقع می‌توان گفت ویترین آموزش‌های مهارتی ما در بخش خصوصی رقم می‌خورد؛ به طوری‌کهَ در این آموزشگاه‌ها برای هشت هزار نفر بستر اشتغال آفرینی و اشتغالزایی فراهم شده است.

مشایخی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور مجوز برای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: این موضوع، اقدام بسیار خوبی بوده و فرآیند صدور مجوز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت الکترونیکی و تنها در سه روز انجام می‌شود؛ این درحالیست که قبلا بیش از هشت ماه به طول می‌انجامد.

وی با بیان این‌که در سه ماهه امسال ۱۸ هزار و ‍۹۵۴ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شدند، اظهار کرد: مراکز رشد و نوآوری ورزقان با تکیه بر ظرفیت‌های معدنی و میانه با تکیه بر ظرفیت های حوزه فولاد و صنایع شیمیایی راه‌اندازی شده و بالغ بر ۴۵ شرکت دانش بنیان در این مراکز مستقر هستند تا محملی برای ضرب کردن آموزش‌های دانش بنیان به سمت مهارت باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: از آنجایی که زیر بنای فقر اشتغال بوده و زیربنای آن مهارت آموزی است؛ در این راستا پویش خیرین و مجمع خیرین آموزش مهارت برای جلب حمایت‌های خیرین ایجاد شده تا تمامی افراد بتوانند از آموزش‌های مهارتی بهره مند شده و در راستای اشتغال گام بردارند.

وی افزود: بسیاری از کارخانجات و صنایع استان خواستار معرفی مهارت آموزان برای امر اشتغال هستند؛ از این روافرادی که برای مهارت آموزی به مراکز فنی و حرفه ای استان مراجعه می‌کنند فرم اشتغال در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود تا در صورت قبولی در آزمون به کارخانجات معرفی شوند.

مشایخی با اشاره به جای خالی نیروی انسانی ماهر در واحدهای صنعتی، گفت: برخی خطوط تولید به دلیل کمبود نیروی انسانی ماهر تعطیل شدند، در واقع می‌توان گفت نیروی کار در رفع نیازهای صنایع کم است؛ از این رو باید آموزش‌های مهارتی را متناسب با نیاز صنایع تجهیز کنیم.

مشایخی تصریح کرد: الگوی استاد و شاگردی خواستگاه آموزش و مهارت آموزی در محیط کار واقعی است در این راستا دو مشوق برای متقاضیان جذب هنرآموز به ویژه از سوی اصناف و کارگاه‌ها در نظر گرفته‌ایم که با صدور مجوز هوشمند برای این کارگاه‌ها، هر کارگاهی برای جذب سه تا پنج کارآموز شامل معافیت بیمه‌ای و مالیاتی می‌شود. 

وی در خصوص المپیاد مسابقات ملی مهارت، افزود: این المپیاد بستری برای شناسایی نخبگان مهارتی زیر ۲۱ سال است و در قالب المپیاد ملی مهارت امسال چند نفر از نخبگان استانی از مراکز آموزش‌های فنی حرفه‌ای در مسابقات جهانی لیون فرانسه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همچنین به ارائه آموزش‌های مهارتی در مراکز ماده ۱۶ تبریز و باغ فرشتگان برای معتادان خبر داد و گفت: در این راستا ۴۴۱ معتاد مرد و ۳۸ معتاد زن از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند تا پس از بهبودی، صاحب مهارت شده و شروع به فعالیت کنند؛ ضمن اینکه افرادی که با تأیید مراکز نگهداری معتادان با گواهینامه مهارت از این مراکز خارج می‌شوند، تسهیلات خوداشتغالی نیز دریافت می‌کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فنی و حرفه ای اشتغال مهارت آموزی فنی و حرفه ای استان فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی آموزش های فنی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد