Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@10:42:59 GMT

ما دیگر اجازه حضور ترکیه را نخواهیم داد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۱۵۲۵

ما دیگر اجازه حضور ترکیه را نخواهیم داد

آفتاب‌‌نیوز :

«ابتسام الغراوی»، نماینده چارچوب هماهنگی عراق به خبرگزاری شفق نیوز گفت که «جلسه امروز پارلمان صرفا برای گوش دادن به سخنان وزرا و فرماندهان نظامی نبود، بلکه تصمیمات الزام آور خواهد بود».

وی افزود: «ارتش ترکیه با احداث ۵ پایگاه نظامی و استقرار بیش از ۱۰۰ مرکز نظامی و حضور بیش از چهار هزار نیرو در عراق و انجام بیش از ۲۰ هزار سورت پروازی، خاک این کشور را اشغال و حاکمیت آن را نقض کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده چارچوب هماهنگی عراق تصریح کرد: «نیروهای ترکیه‌ای مستقر در خاک عراق انواع مختلفی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دارند».

الغراوی در پایان گفت: «ما دیگر اجازه حضور نیروهای ترکیه‌ای را نخواهیم داد و همانطور که با داعش مواجه شدیم، با حزب کارگران کردستان، ارتش ترکیه و هر نیرویی که حاکمیت عراق را زیر پا بگذارد، مقابله خواهیم کرد».

از طرفی «احمد الاسدی»، دیگر عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از ترکیه خواست تا خساراتی را که عراق در نتیجه حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور متحمل شده و همچنین غرامت خانواده‌های قربانیان را پرداخت کند.

الاسدی افزود: ما این حمله آشکار به حاکمیت عراق و این وحشیگری را که طی ماه‌های گذشته در هدف قرار دادن شهرهای عراق و شهروندان عراقی تکرار شده است، به شدت محکوم می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق ترکیه حمله ترکیه به عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟

با هماهنگی صورت گرفته از سوی مجموعه وزارت امور خارجه سفیران کشورهای مختلف از جمله برزیل، کوبا، قرقیزستان، تاجیکستان و پاکستان آمادگی خود را برای حضور در نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم اعلام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، هماهنگی و مذاکرات مختلفی با کشورهای دیگری نظیر روسیه، چین، هند، عمان، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و چندین کشور دیگر برای حضور سفرا و شرکت های فعال آنها در این رویداد صورت گرفته است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه، بخش ویژه ای به عنوان پاویون بین‌الملل پیش‌بینی شده است که سفیران کشورهای مختلف و هیات همراه در آن مستقر خواهند شد.

با توجه به استقبال کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد، پیش‌بینی می‌شود بخش بین‌الملل نقشی اثربخش در توسعه همکاری‌های تجاری در سطح بین‌الملل ایفا کند و شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با هماهنگی دبیرخانه جلسات مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف را حول محورهای درخواستی خود برگزار نمایند.

بنا بر این گزارش، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با هدف بررسی فرصتها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک