Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی،  وزیر نیرو در حاشیه بازدید از تونل انتقال آب  به دریاچه ارومیه گفت :با توجه به اهمیت ملی وبین المللی واکولوژیکی دریاچه ارومیه ازهمه ظرفیتهای کشور و منطقه برای احیای صحیح دریاچه استفاده می شود.

علی اکبرمحرابیان افزود : با مصوبه هفته گذشته  دولت و برخی تغییرات اعمال شده برخی سیاستهای غلط بازنگری وطرحهای  نیمه تمام را تکمیل می کنیم وپروژه هایی هم که  ایراد فنی دارند درصدد ر فع ایرادات آنها هستیم  وبه مرور در ماههای آینده شاهد راه اندازی اینها باشیم

 وی افزود: اولین طرح انتقال پساب بهداشتی تبریز و ارومیه به دریاچه است و تونل هم با رفع مشکلات فنی که داردتلاش میکنیم تکمیل شود  و انتقال آب به خوبی انجام شود

 محرابیان در ادامه گفت :برای احیای دریاچه ارومیه در بخش سیاستها وساختارهای مدیریت آب و اجرای پروژه ها باید تلاش شود

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در این خصوص مدیریت آب در بخش کشاورزی است  افزود :یکی ا ز مسائل مهم اینست که از سال  80 تا کنون ،سطح زیر کشت سه برابرافزا ش یافته یعنی افزایش یعنی مصرف فراوان آب  البته با روشهای آّبیاری  نوین می توان با حفظ اراضی ولی با مدیریت آب و  کاهش شدید مصرف آب در این بخش ،به احیای دریاچه کمک کرد و  معیشت مردم به خطر نیفتد که این امر  در دستور کار دولت قرار دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت :  دولت برای احیای دریاچه ارومیه اهمیت ویژه ای قائل است وآقای رئیس جمهور دایما پیگیری می کنند ودر سفراستانی دولت ،  از دریاچه بازدید کردند و در جلسات دولت دایما تاکید براجرای پروژه ها و اتخاذ سیاستهایی برای احیای صحیح دریاچه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرابیان با تاکید برلزوم استفاده از تمامی ظرفیتهای اجتماعی و مردمی  و بکار گیری ظرفیتهای منطقه و کشور برای احیای دریاچه ارومیه گفت : اعتبارات  در چهارچوب قانون بودجه  اگر تخصیص پیدا کند مسایل حل می شود و تلاش میکنیم گزارشی از وضعیت پروژه ها به هیات دولت ارائه کنیم و برای اعتبارات  لازم ، تخصیص بگیریم وبه پروژه ها  سرعت بدهیم

وزیر نیرو در پایان گفت :برخی پروژه ها نیاز به تغییر سیاست دارد که در ستاد باید بررسی و اعمل شود و البته نیاز هست برخی پروژه های جدید شروع شود در کنار اینها باید از ظرفیت تمامی دستگاهها و استانها در منطقه و حوضه آبریز و البته مدیریت مصرف آّ ب برای احیای دریاچه استفاده شود.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بودجه دریاچه ارومیه دولت رئیس جمهور صدا و سیما احیای دریاچه ارومیه برای احیای دریاچه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد