Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن زاده عصر شنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش ستاد بحران استان و شهرستان ها خبرداد و افزود: از ظهر امروز شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۱ تا روز جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۰۷ در با ورود سامانه بارشی جدید به استان شاهد جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، احتمال صاعقه، خسارت در اثر تند باد لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجوددارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر سرعت بخشی به لایروبی برخی رودخانه ها ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان طی هفته جاری برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب تمهیدات استقرار اکیپ های عملیاتی در نقاط خطر را در دستور کار دارند.

وی افزود: منطقه اثر این سامانه بیشتر در بندرعباس، بشاگرد، بستک، حاجی آباد، میناب، رودان، بندرلنگه، خمیر، سیریک، جاسک، قشم، پارسیان، تنب بزرگ، جزیره سیری، جزیره کیش، جزیره لاوان و جزیره بوموسی خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان توصیه اکید نمود که در هفته جاری مردم شریف استان از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و مناطق چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی تصریح کرد: این سامانه در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه علاوه بر ارتفاعات در سطح استان نیز فعالیت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

حسن زاده با هشدار نسبت به احتمال بروز سیلاب در استان‌های دیگر، از مردم شهرستان‌های هم مرز با این استان‌ها خواست ملاحظات ایمنی را رعایت کنند و به هیچ وجه به رودخانه‌های فصلی که احتمال وقوع سیلاب‌ دارند نزدیک نشوند.

وی تصریح کرد: در اثر فعالیت یک سامانه دیگر در مناطق دریایی و وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی(۴۵ کیلومتر بر ساعت) شاهد مواج شدن دریا به ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان و تنگه هرمز و مناطق ساحلی در خلیج فارس خواهیم بود.

حسن زاده گفت: این سامانه موجب اختلال در تردد های دریایی، آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی خواهد شد و توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک بویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، سیریک، هرمز، قشم، لارک و هنگام خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مردم خواست در مدت یاد شده هشدارهای و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و از انجام اقدامات خطرآفرین اجتناب کنند.

کد خبر 5545316

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد حسن زاده مدیریت بحران طغیان رودخانه بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا کرمانشاه عید غدیر 1401 خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها مشهد خراسان رضوی اردبیل جهرم سنندج رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها