Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه سامانه مبتنی بر اینترنت اشیاء، مصرف آب یک بوستان در تهران را به یک سوم کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ایران یک کشور نیمه خشک محسوب می‌شود که با مشکلات و چالش‌هایی در حوزه خشکسالی و کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: با توجه به نقش کلیدی فناوری و خلاقیت در حل و یا کاهش چالش‌های مرتبط با مسئله آب، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت‌های مختلفی را برای شرکت‌های فعال در این حوزه ترتیب داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش اینترنت اشیاء برای مدیریت صحیح منابع آبی

توسعه کارایی ها و دامنه استفاده از اینترنت اشیاء در صنعت آب، آبرسانی و آبیاری، زمینه را برای احیای منابع و مدیریت مصرف آب فراهم کرده است.

با استفاده از این فناوری، شرکت دانش‌بنیان مهندسی رهرو تلاش جاوید طرح های مختلفی را برای کاهش مصرف آب توسعه داده است.

طرح ملی انتقال آب سد طالقان به تهران، یکی از پروژه‌های بزرگی بود که با مشارکت فناورانه این شرکت دانش‌بنیان به سرانجام رسید. این خطوط انتقال در بین راه دارای انشعاباتی است که آب را به شهرهای همچون هشتگرد و کرج انتقال می‌دهد. همچنین مخازنی برای ایجاد تعادل در مسیر تعبیه شده است، پیش از این، تعیین دبی آب هر شهر و انشعاب و مخازن تنها با تکیه بر نیروی انسانی انجام می‌شد.

همچنین این شرکت دانش‌بنیان موفق شد با نصب یک سامانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، امکان مانیتورینگ آنلاین کلیه فرایندها و کنترل تمام عملیات توسط، تنها یک اپراتور را فراهم کند. دیگر طرح‌های شرکت دانش‌بنیان مهندسی رهرو تلاش جاوید، هوشمند سازی آبیاری در بوستان سلیمانیه تهران است.

مدیریت مصرف انرژی

با توجه به نیاز به صرفه جویی آب، این شرکت دانش‌بنیان توانسته با نصب کنترلرهای هوشمند، مصرف آب در این بوستان و مصرف برق را به یک سوم کاهش دهد، همچنین میزان نیروی انسانی مورد نیاز را نیز به حداقل برساند.

بر اساس سیستم هوشمند این شرکت دانش‌بنیان، امکان کنترل آبیاری، میزان آب و زمان آبیاری کلیه بوستان‌های هر شهر، تنها از یک مرکز کنترل فراهم شده است. در صورت حمایت بیشتر امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی دیگر کشورها را نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری تهران پارک بوستان دانش بنیان ساخت ایران مدیریت آب ایران ساخت اینترنت اشیاء صرفه جویی در مصرف آب اینترنت اشیا شرکت دانش بنیان اینترنت اشیاء مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم. بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز از جمله تالاسمی را تامین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم، ادامه داد: بعضاً اعلام می کنند که قصد دارند از داروهای خارجی استفاده کنند نه داخلی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان