Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از درخواست سازمان ملل متحد برای لغو محاصره غزه، آزادی تردد شهروندان فلسطینی در همه مناطق اراضی اشغالی و توقف شهرک سازی استقبال کرد.

جنبش حماس با استقبال از دو قطعنامه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در مورد پیامدهای اقتصادی و اجتماعی اشغالگری رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این قطعنامه‌ها نشان دهنده حجم جنایت‌هایی است که ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه حماس آمده است: قطعنامه‌های مذکور بار دیگر بر غیر قانون بودن اشغالگری و طرح‌های توسعه شهرک سازی در سرزمین اشغالی تاکید کردند.

حماس از جامعه بین المللی خواستار عمل به مسئولیت خود و اعمال فشار به رژیم صهیونیستی برای لغو محاصره غزه و ملزم کردن این رژیم به توقف شهرک سازی و یهودی سازی شد.

پیش از این، شورای اقتصادی و اقتصادی سازما ن ملل خواستار لغو محاصره غزه و تضمین آزادی تردد افراد و ارسال کالا به تمام اراضی اشغالی فلسطین از جمله بخش شرقی بیت المقدس و توقف شهرک سازی و فعالیت‌های مربوط به آن شد.

رژیم صهیونیستی از ژوئن ۲۰۰۷ نوار غزه را محاصره کرده و مانع از تردد شهروندان و ارسال کالا از و به نوار غزه می‌شود.

کد خبر 5545332

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس سازمان ملل متحد نوار غزه روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا عراق ترکیه رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین ایران فلسطین سوریه جو بایدن اتحادیه اروپا افغانستان ولادیمیر پوتین لغو محاصره شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم

رسانه‌ها پس از اعلام پذیرش آتش‌بس پیشنهادی قطر و مصر از سوی حماس، از ناآرامی در قدس اشغالی و مطالبه پذیرش آتش‌بس توسط شهرک‌نشینان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از راشاتودی، به دنبال اعلام موافقت حماس با آتش بس پیشنهادی مصر و قطر، صدها اسرائیلی به خیابان‌ها آمدند و به سمت دفتر نخست وزیری اسرائیل راهپیمایی کردند.

به گزارش این شبکه خبری، معترضان و خانواده اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی از او خواستند توافق آتش بس مورد توافق حماس را بپذیرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر، موافقت این جنبش را درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه به آنان ابلاغ کرد.

پس از اعلام خبر موافقت حماس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه بهانه‌تراشی‌ها برای جلوگیری از حصول هر گونه توافقی، به نقل از منابع صهیونیست مدعی شد که حماس با طرح تعدیل‌شده‌ای از مصر موافقت کرده که برای اسرائیل قابل قبول نیست.

روزنامه اسرائیلی «معاریو» هم به نقل از یک منبع اسرائیلی، پذیرش این توافق را «مانوری برای تعویق حمله به رفح» عنوان کرد. وی مدعی شد که حماس با این اقدام قصد دارد نشان دهد اسرائیل طرفی است که این توافق را نمی‌پذیرد.

در پی تصمیم کابینه جنگی رژیم صهیونیستی برای آغاز تجاوز نظامی به شهر مرزی «رفح» در جنوب غزه، یک منبع در جنبش حماس ساعتی پیش خبر داده بود که مذاکرات غیر مستقیم با این رژیم را به حالت «تعلیق» درآورده است.

این منبع گفت که حماس پس از رایزنی با سایر گروه‌های مقاومت، تصمیم گرفت این مذاکرات را به حالت تعلیق درآورد و به همین دلیل، بازگشت هیأت مذاکره کننده به قاهره هم به تعویق افتاد.

منبع: فارس

کد خبر 751273

دیگر خبرها

  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکست
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد