Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع تایوان بعد از ظهر شنبه به وقت تهران اعلام کرد که چهار فروند هواپیمای نظامی چین در جنوب غربی این جزیره و منطقه شناسایی دفاع هوایی پرواز کردند.

به گزارش وبگاه «تایوان فوکس»، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که هواپیماهای چینی متشکل از دو فروند جنگنده «جی-۱۶»، یک فروند هواپیمای جنگی ضد زیردریایی«وای-۸» و یک فروند هواپیمای شناسایی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، منطقه شناسایی پدافند هوایی منطقه‌ای است که توسط یک کشور اعلام می‌شود تا به آن اجازه شناسایی، مکان یابی و کنترل هواپیماهای خارجی نزدیک به آن را بدهد، وبا حریم هوایی که توسط قوانین بین‌المللی تعریف شده متفاوت است.

این وزارتخانه اعلام کرد که در واکنش به ماموریت جت‌های چین، تایوان چند فروند جنگنده خود را به عنوان ماموریت رهگیری و گشت هوایی به پرواز درآورد، هشدارهای رادیویی ارسال و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی را برای ردیابی هواپیماهای نظامی چین در منطقه مستقر کرد.

به دنبال افزایش دفعات نفوذ هواپیماهای نظامی چین به تایوان در چند سال گذشته، گزارشی از این پروازها را اخیرا منتشر کرد. بیشترین تعداد روزانه ورود هواپیماهای چینی به منطقه شناسایی پدافند هوایی ۵۶ فروند در یک روز بوده است.

وزارت دفاع تایوان اخیر نیز مدعی ورود پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله یک فرود «آواکس» به منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی این جزیره شد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

«ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنگنده چین تایوان گشت هوایی فروند هواپیمای منطقه شناسایی نظامی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از جنوب لبنان، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با شش موشک سنگین به کفر شوبا حمله کردند.

کفر شوبا نزدیکترین منطقه مسکونی در جنوب لبنان به پایگاه رویسات العلم نظامیان صهیونیست در بلندی‌های مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفر شوبا قرار دارد با وجود اینکه منطقه در حدود هفت ماهه گذشته آماج حملات جنگنده‌ها و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته، اما مردم مقاوم جنوب حاضر به ترک این مناطق نیستند.

در تازه‌ترین جنایت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با شش موشک به کفر شوبا حمله کردند در این حمله قاسم اسعد از اهالی کفر شوبا به شهادت رسید......

مصاحبه مردمی

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • رویارویی میلیمتری جنگنده روس و پهپاد اوکراینی
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان