Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:02:24 GMT

آشنایی با انواع شیشه رومیزی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۲۳۳۰

آشنایی با انواع شیشه رومیزی

 

شیشه رومیزی یکی از انواع شیشه های مورد استفاده در ساختمان به ویژه برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده می باشد. همانطور که از نام این نوع شیشه ها مشخص است، از این نوع شیشه برای روی میز، میزهای ناهارخوری شیشه ای، جلومبلی، عسلی، میزهای آرایشی، میزهای اداری کنفرانس و ... استفاده می شود.

این نوع شیشه دارای انواع مختلفی بوده که این تنوع موجب شده تا افراد بتوانند طرح مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در شرکت لیا صنعت ایرانیان تهیه شده است، سعی شده تا شما عزیزان عزیزان را با انواع شیشه های رومیزی بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شیشه رومیزی چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع شیشه رومیزی را نام ببریم، ابتدا بهتر است با این شیشه و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. در ابتدای این گزارش به ین موضوع اشاره کردیم که شیشه رومیزی یکی از انواع شیشه ها بوده که برای موارد زیادی مورد استفاده می باشند.

ابعاد شیشه رومیزی بنا به نوع استفاده از ضخامت 6 میلیمتر تا 20 میلیمتر قابل برش می باشد. امروزه به دلیل گران بودن قیمت چوب، از شیشه های رومیزی برای محافظت از چوب استفاده می شود. البته این مورد در شرایطی است که میز مور نظر دارای چوب باشد.

شیشه رومیزی، کاربردها و ویژگی های آن

کاربردهای شیشه رومیزی

شیشه های رومیزی بر روی انواع میزها کاربرد دارند. اما بهتر است بدانید بیشترین کاربرد شیشه های رومیزی بر روی چوب است. دلیل آن هم این بوده که چوب ها یکی از مواردی هستند که بسیار آسیب پذیر بوده و از شیشه های رومیزی برای افزایش طول عمرشان باید استفاده کرد.

کاربرد دیگر شیشه رومیزی زیبایی است. از شیشه های رومیزی برای زیباتر ساختن فضا نیز استفاده می کنند. البته همانطور که گفته شد کاربرد اصلی شیشه رمیزی محافظت از میز است.

انواع شیشه های رومیزی

شیشه های رومیزی در انواع مختلف طرح ها و مدل ها ساخته و تولید می شوند که در ادامه به معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

شیشه رومیزی طرح دار

شیشه رومیزی طرح دار با استفاده از ابزار های شیشه سازان مانند دستگاه CNC طرح دار می شود. این نوع از شیشه ها سبک جدیدی از شیشه های رومیزی هستند که وارد بازار شده اند. البته امروزه تنوع رنگی نیز شامل این شیشه ها می شود.

شیشه رومیزی رنگی

شیشه های رومیزی رنگی از جذابیت خاصی برخوردار هستند و بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. رنگ هایی که برای شیشه رومیزی رنگی استفاده می شود، همان رنگ هایی است که برای ساختمان سازی و مبلمان نیز مورد استفاده است.

طیف رنگی شیشه رومیزی از تیره به سمت روشن است. شیشه های مات یا متالیک، از رنگ های تیره تر ساخته شده اند. در حالی که شیشه های لاکوبل از رنگ های روشن و براق ساخته می شوند. در اصل تعداد تنوع رنگ شیشه 25 عدد است. این رنگ ها را با چوب، سنگ و یا فلز ترکیب می کنند. بعد از آن مواد ترکیب شده را به پشت شیشه اضافه می کنند.

شیشه رومیزی اداری

از آن جا که در اداره ها استفاده از خودکار مرسوم است، همواره میزهای آنها در معرض خش هستند. برای جلوگیری از این معضل و بهداشت بیشتر از شیشه رومیزی اداری استفاده می شود. شیشه های رومیزی اداری دارای انواع مختلفی هستند. در طراحی دکوراسیون فضای اداری میزها از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

انواع شیشه رومیزی

شیشه رومیزی برنز

محبوب ترین نوع شیشه رومیزی رنگ برنز آن است. رنگ برنز نزدیکی زیادی با رنگ طلایی داشته و به همین خاطر جزو رنگ های لوکس و فاخر شناخته می شود. فضاهایی که تاکید به لوکس بودن دارند از رنگ برنز استفاده می کنند.

شیشه رومیزی سکوریت

همانطور که می دانید استفاده از سکوریت موجب ضد ضربه شدن شیشه خواهد شد. شیشه سکوریت نوع خاص شیشه بوده که نسبت به دیگر شیشه ها از مقاومت بالایی برخوردار است. شیشه سکوریت چیزی در حدود 3 تا 5 برابر در مقابل ضربه و حرارت نسبت به شیشه های معمولی مقاومتر است.

برای ساخت این محصول ابتدا شیشه معمولی را در یک کوره حرارتی قرار می دهند و تا دمای تقریبا 700 درجه سانتی گراد به آن دما می دهند. شیشه در این دما شروع به نرم شدن می کند.

سپس با استفاده از باد خنک دمای دو طرف شیشه را به سرعت کم می کنند. در این حالت لایه های بیرونی شیشه به صورت ناگهانی زودتر از لایه های درونی سرد می شوند. همین کار باعث افزایش مقاومت شیشه در برابر ضربه شده و شیشه سکوریت را می سازد.

شیشه رومیزی معمولی

از این نوع شیشه به عنوان شیشه پنجره استفاده می شود. از مزایای استفاده از این نوع شیشه می توان به درخشان بودن و قیمت کمتر ان اشاره کنیم. در کنار مزایای نام برده شده، دارای معایبی همچون نداشتن مقاومت در برابر خط و خش و تحمل پایین در برابر شکستگی می توان اشاره کرد.

شیشه رومیزی سندبلاست

شیشه سندبلاست یکی دیگر از انواع شیشه های مورد استفاده در صنعت ساختمان بوده که نحوه ساختشان بدین شکل است که پودر شیشه با سرعت و نیروی بالایی به سطح بیرونی ان برخوردر کرده و ظاهری مات را به وجود خواهد آورد. از این نوع شیشه نیز می توان برای شیشه های رومیزی مانند میز ناهارخوری و همینطور میزهای اداری نیز استفاده کنید.

مزایای شیشه رومیزی سندبلاست پوشانندگی و لکه گیری می باشد و علاوه بر آن می توانید انواع الگو و طرح های مورد نظر خود را بر روی این نوع شیشه حک کنید.

شیشه رومیزی و انواع آن

شیشه رومیزی کریستال

علت انتخاب این نام برای این مدل از شیشه‌ها، ظاهر جذاب آنهاست که به دانه‌های کریستال شباهت دارد. وجود ترکیباتی از اکسید و سرب باعث شده است تا این شیشه‌ها مات به نظر برسند و برای حکاکی لوگو گزینۀ بسیار مناسبی محسوب شوند.

شیشه رومیزی گلس برد

این نوع شیشه به دلیل خاصیت تخته وایت بردی که دارند، گزینه بسیار مناسبی برای شرکت هایی که کارمندان آنها همواره در حال نوشتن و پلن ریختن هستند، می باشد. علاوه بر ان انتخاب بسیاری مناسب برای میز کودک است که می تواند روی آن طراحی کند.

شیشه‌ رومیزی سوپر کلیر

شیشه‌های سوپر کلیر دارای درخشندگی و وضوح بالایی بوده که  به دیزاین خانه شکوه خاصی ببخشد.

شیشه رومیزی چاپی

در تکنیک ساخت شیشه‌ های رومیزی چاپی یا اسپندرال از چاپ روی شیشه استفاده می‌شود، به همین دلیل شیشه‌های چاپی خاصیت پوشانندگی بالایی دارند و بخش زیرین میز از روی آنها پیدا نیست. یکی از مزیت‌های استفاده از این شیشه‌ها این است که می‌توانید طرح محبوبتان را روی شیشه و به‌طور کاملاً رنگی چاپ کنید.

انواع شیشه رومیزی را از کجا بخریم؟

در این گزارش شما عزیزان با شیشه های رومیزی، انواع آنها و کاربردها، ویژگی ها و مزایای هر یک آشنا شدید و با با توجه به توضیحات داده شده دریافتید که این نوع شیشه به دلیل تنوعی که دارد می توانید انتخاب مناسبی برای کاربردهای مختلف افراد باشد.

اگر به دنبال خرید انواع شیشه رومیزی با کیفیت و قیمت مناسب هستید، ما به شما مجموعه شیشه لیا صنعت ایرانیان (www.liaindustrial.com) را معرفی میکنیم.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با تجربه چندین ساله و با پرسنلی مجرب و کارا فعالیت خود را در صنعت شیشه و آینه آغاز نموده است و آماده ارایه خدمات و انواع محصولات در صنعت شیشه و آینه می باشد.

شرکت لیا صنعت ایرانیان با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و پیشرو در ارایه خدمات گسترده ای اعم از نقشه برداری، نقشه کشی، ساخت، تولید و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه شیشه و آینه بوده است و با در نظر گرفتن تمامی حقوق مشتریان و تعهد کاری آماده خدمت رسانی به هموطنان محترم می باشد.

از عمده فعالیت های لیاصنعت ایرانیان می توان به نقشه کشی ، ساخت ، تولید ، بسته بندی و ارسال شیشه و آینه های دکوراتیو به تمام اقصی نقاط کشور و همچنین اجرای پروژه های شیشه های نشکن (سکوریت) اعم از نقشه برداری، ساخت، تولید و اجرا نام برد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: شیشه رومیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • آشنایی با کابل نسوز
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • شیشه ۳۶ در خراسان جنوبی