Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:17:44 GMT

۷۰ درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۲۶۷۱

۷۰ درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران عصر امروز در بازدید از کارگاه‌های قالی‌بافی شهرضا با بیان اینکه فرش دستباف آمیختگی صنعت و هنر است و میراثی برای جوانان آینده محسوب می‌شود، اظهار داشت: فرش دستباف یک میراث کهن ایرانی است و ایران را با هنر فرش دستباف می‌شناسند.

وی با بیان اینکه نخستین دولتی که بعد از ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب به فرش توجه دارد، دولت سیزدهم است، افزود: هر رئیس جمهوری وارد ایران می‌شود، نمایشگاه فرش دستباف را برگزار می‌کنیم، در اجلاس سه‌جانبه نمایشگاه فرش را برای رؤسای جمهور روسیه و ترکیه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رافع با اشاره به دعوت امیر قطر برای برپایی نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در قطر گفت: فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران در جهان است به همین دلیل شناسنامه دار کردن فرش دستباف در دستور کار است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه جشنواره قالی فاخر در استان اصفهان در حال برگزاری است و دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی است، بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره بین‌المللی است و سال آینده در خارج از کشور این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

 

برای جهانی شدن ثبت فرش یلمه هزینه آن را پرداخت می‌کنیم

وی با تأکید بر اینکه مدیریت دانش جهانی فرش فقط در دست ایرانیان است، بیان کرد: در قطر به محض اینکه مجوز برگزاری نمایشگاه فرش را بگیریم یک سهمی به فرش یلمه شهرضا می‌دهیم، برای جهانی شدن ثبت فرش یلمه هزینه آن را پرداخت می‌کنیم.

رافع با اشاره به برگزاری ۸ کارگاه آموزشی در جشنواره قالی فاخر گفت، برنامه‌های آموزشی در حوزه بازاریابی فرش برای شهرضا برگزار می‌کنیم، مدرس برای بازاریابی و بازارسازی به شهرضا می‌فرستیم و دوره‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه سال گذشته در نیمه دوم سال بر بنا بر مستندات مشاغل خانگی ۳۵ هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: برای حمایت از این صنعت تسهیلات فنی و اعتباری خوبی پرداخت خواهد شد که تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی با نرخ ۴ و ۶ درصد خواهد بود و به منظور حمایت از این صنعت تسهیلات مشاغل خانگی با همکاری وزارت کار و تسهیلاتی در غالب طرح تام که با همکاری وزارت صنایع و معادن و تسهیلات تبصره ۱۸ را نیز جدیداً اضافه شده تا بتوان از این طریق به تولیدکننده‌ها و کارآفرینان کمکی شده باشد.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه، شیوع کرونا و تعهدات ارزی صادرات فرش، فروش این کالای ارزآور و نماد هنر اصیل ایرانی به دیگر کشورها را دشوار کرده است؛ اما همچنان بازارهای جهانی فرش در دست ایران بوده و کشورمان بازار صادراتی این محصول را از دست نداده‌ است؛ چرا که فرش‌های دستبافت ایرانی در کیفیت بی‌بدیل بوده است.

 

نظام ارزیابان فرش دستباف به زودی راه‌اندازی ‌می‌شود

رافع با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما ۷۰ درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان و مابقی به حوزه اروپا صادر می‌شود، عنوان کرد: شناسنامه دار کردن فرش به زودی انجام می‌شود و ضرورت دارد برای دانش‌آموختگان و افراد با تجربه فرش نظام ارزیابان فرش دستباف راه‌اندازی ‌شود، این صنف نیز باید مانند نظام مهندسی، نظام داشته باشند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه بیمه بافندگان اگر در چند ماه اخیر قطع شده کمک می‌کنیم که وصل شود، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل بین مرکز ملی فرش و تأمین اجتماعی به ازای هر نفر که حذف شود یک نفر دیگر اضافه شود و باید در شهرضا پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه رایزن اقتصادی در حوزه فرش در قطر، امارات و ارمنستان و اوراسیا فعال شده است، گفت: یکی از کارهایی که به شدت در مرکز ملی فرش دنبال کردیم این بود که اجازه ندادیم فرش به زیرمجموعه میراث فرهنگی منتقل شود اگر به میراث می‌رفت آسیب می‌دید و بعد از بررسی اعلام کردیم که باید در صنعت بماند.

رافع با بیان اینکه ۱۲۰ سال پیش یک برند فرش یلمه درست شده است، خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی فرش یلمه باید هزینه شود، در نمایشگاه تهران فرش یلمه را باید به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس مرکز ملی فرش ایران فرش دستباف فرش یلمه دانش فرش صادرات فرش دستباف رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار می کنیم نمایشگاه فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند