Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاندار و مدیران صنعت آب و برق استان کردستان عصر امروز در دیدار یک ساعته با وزیر نیرو در فرودگاه سنندج، به ارائه وضعیت پروژه‌های در دست اجرا در استان پرداختند. 

در این جلسه دکتر محرابیان وزیر نیرو، دکتر زارعی کوشا استاندار و ملکی معاون‌ عمرانی استاندار کردستان، فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا، لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو در این دیدار به پروژه‌های در حال اجرای حوزه آب در استان کردستان اشاره کرد و گفت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج یک سامانه  بزرگ برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان است که بخش انتقال آب آن به سنندج با سرعت خوبی در حال اجرا است. 

محرابیان اظهار داشت: روند اجرای این پروژه جهت تامین آب شرب سالم برای شهروندان سنندجی باید بیش از پیش تسریع یابد. 

وی گفت: در استان ۵ سد در حال بهره‌برداری و ۸ سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سدها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می‌شود. 

وزیر نیرو اضافه کرد: سد سیازاخ  با ۲۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت، یکی از سدهای مهم استان است که با تکمیل جاده دسترسی به آن، آبگیری به طور کامل انجام می‌شود و مناطق مختلفی از بیجار را نیز تامین آب خواهد کرد.

پروژه‌های سد ژاوه سنندج، سد گاران در مریوان و سد چراغ ویس سقز از دیگر پروژه‌های مورد بحث در این دیدار بود. 

محرابیان در ادامه بر تامین آب شرب روستاهای فاقد آب آشامیدنی در استان تاکید کرد و گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی و با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی، تعداد ۱۶۹ روستای فاقد آب در استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند. 

وی در خصوص پروژه‌های بخش فاضلاب نیز گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده برای تکمیل پروژه مربوط به ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج تخصیص داده شده است. 

در ادامه این جلسه محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در حال اجرای استان، به پروژه تامین آب ۱۶۹ روستای استان با همکاری سپاه پاسداران در بازه زمانی ۳۰ ماهه و با اعتباری به میزان ۵۲۸ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: با اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به این تعداد روستای کردستان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر، شاخص بهره مندی روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار از ۷۶ به ۸۶ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو محرابیان وزیر نیرو مدیرعامل شرکت وزیر نیرو تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد