Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@23:55:01 GMT

شهرک اکباتان۲ درتهران ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۲۸۷۳

شهرک اکباتان۲ درتهران ساخته می‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از آماده سازی زمین ۵۰ هکتاری برای ساخت شهرک مسکونی با تمام خدمات در تهران خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست حمید رضا صارمی در مراسم کلنگ زنی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه ظرف ۸ سال گذشته مرتباً کاهش صدور پروانه داشتیم گفت: برنامه کوتاه مدت شهرداری تهران کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سامانه شهرداری از سوم مرداد جاری در سامانه شهرداری تهران فعال می‌شود و جریان ساخت مسکن در شهرداری رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا شهریور امسال ۲۱ هزار واحد مسکونی به پروانه‌های صادره که در حال حاضر ۹ هزار و ۳۰۰ واحد است افزوده خواهد شد. در نتیجه این شیب نزولی که در صدور پروانه‌ها داشتیم به سرعت صعودی خواهد شد. از شهریور امسال قطع به یقین شیب نزولی ساخت مسکن روند افزایشی در پیش می‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران یادآور شد: هدفگذاری ما آغاز ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در در شهر تهران در سال است. امروز ۳ هزار واحد کلنگ زنی می‌شود ضمن اینکه عملیات طراحی و صدور پروانه و ساخت این واحدها سه ساله پیش بینی شده است.

صارمی کلنگ زنی مراسم امروز ساخت مسکن در تهران را در مناطق ۱۸ و ۱۹ پایتخت عنوان و اظهار کرد: پیش بینی ما ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۹ و ۶۰ هزار واحد در منطقه ۱۸ است.

وی با اشاره به اجرای کامل شرایط طرح‌های جامع و تفصیلی پایتخت در ساخت و سازهای پایتخت را یادآور شد و گفت: با توجه به سیاست کشور مبنی بر ازدیاد جمعیت، سقف جمعیت پذیری مناطق تجدیدنظر می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری تهران را ایجاد محله‌های الگو با رویکرد ایرانی- اسلامی و فناوری نوین عنوان و اظهار کرد: به زودی یکی از محلات الگو با تمام خدمات به مساحت ۵۰ هکتار که در مراحل طراحی اولیه است آغاز می‌شود و قرار است الگویی باشد که شهرک اکباتان در برابر هیچ باشد.

وی گفت: از سال ۱۳۸۴ تا زمان شهردار شدن زاکانی سازمان نوسازی شهرداری تهران غیر از محلات نواب، ۵ هزار واحد مسکونی در تهران را نوسازی کرده است اما در زمان مدیریت شهری زاکانی ۳ هزار واحد فرسوده نوسازی شد و تا شهریور امسال از ۵ هزار واحد عبور می‌کند.

صارمی تاکید کرد: از سه شنبه هفته جاری دو تفاهم نامه با بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان اجرایی (ره) امضا می‌شود که ظرفیت این دو نهاد در قرارگاه جهادی تأمین مسکن شهرداری تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اجاره داری حرفه‌ای را عملیاتی می‌کنیم تصریح کرد: با قانون جهش تولید مسکن به این حرکت رو به رشد کمک می‌کنیم تا مردم در سایه سیاست‌های نظام به خدمات مطلوبی دست یابند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: شهرک اکباتان ، ساخت مسکن ملی ، بافت فرسوده ، منطقه 18 شهر تهران ، حمیدرضا صارمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرک اکباتان ساخت مسکن ملی بافت فرسوده منطقه 18 شهر تهران هزار واحد مسکونی شهرداری تهران صدور پروانه ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد