Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه باید شعارهای عاشورایی زنده شود، گفت: شعارها و مداحی های هیئات مذهبی باید حماسی و حاوی پیام باشد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی شامگاه شنبه( یک مرداد) در ستاد شئونات فرهنگی استان گلستان اظهار کرد: امام حسین(ع) می خواست اسلام انحرافی و یزیدی را از صحنه خارج کند و اسلام ناب محمدی پایه گذاری کند، آن حضرت به دنبال معرفی اسلام عملی و ناب به مسلمانان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) با نهضت حسینی اسلام را حفظ کرد، افزود: ما باید جو عاشورایی در جامعه ایجاد کنیم، در واقع در نصب پلاکاردها و جملات و شعارهایی که در ماه محرم نوشته می شود باید با نگاه به شرایط زمان حقیقت قیام سیدالشهدا(ع) را بیان کنیم و باید از بیان مسائل تکراری پرهیز شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید اتاق فکر ایجاد شود و شعارها و مباحثی در ماه محرم بیان شود که جاذبه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نهضت عاشورا باید مطابق با شرایط زمان به مردم معرفی شود، تأکید کرد: جوسازی صحیح در عاشورا نیز نیاز به فن و کاربلدی دارد، امروز می بینید که غربی ها سخنان دروغ، غلط و فریب خود را در قالب های زیبا به خورد مردم می دهند حال چرا ما امام حسین(ع) را به عنوان حق و بزرگترین نهضت اسلامی و الهی معرفی نکنیم؟

نورمفیدی با اشاره به اینکه باید شعارهای عاشورایی زنده شود، بیان کرد: امام راحل محافل روضه خوانی امام حسین(ع) برپا می کرد و در کنار ایشان، شاه نیز نسبت به برپایی مجالس روضه اقدام می کرد اما آیا نیت و هدف شاه با امام راحل یکسان بود و هر دو جلسه یک شکل و محتوا داشت؟ قطعاً شاه به دنبال سوء استفاده از نام امام حسین(ع) به نام خود بود.

وی با بیان اینکه شعارها و مداحی های هیئات مذهبی باید حماسی و حاوی پیام باشد، خاطرنشان کرد: باید مداحی ها و روضه خوانی ها دارای طرحی نو باشد و بتواند جمعیت را پای حرف خود نگه دارد، امروز دشمنان سعی دارند مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جدا کنند و برای تحقق این هدف شوم خود دائماً در تلاش هستند.

امام جمعه گرگان در ادامه به اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و توضیح داد: یکی از اهداف بایدن از سفر به منطقه ایجاد ناتوی عربی بود، باید با فکر و برنامه این نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرد و چه اشکالی دارد در شرایطی که مقام معظم رهبری به جهاد تبیین تأکید کردند از تریبون امام حسین(ع) به تبیین مسائل مختلف از جمله شناساندن دشمنان پرداخته شود.

نورمفیدی عاشورا را بهترین زمان برای جهاد تبیین برشمرد و یادآور شد: ایجاد فضای عاشورایی نیازمند یک کار فرهنگی بسیار مهم است و باید از هیئاتی که بیشتر به این مسائل توجه می کنند حمایت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امام راحل نهضت عاشورا نورمفیدی ناتوی عربی آیت الله سیدکاظم نورمفیدی انقلاب اسلامی گلستان جمهوری اسلامی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی گفت: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ارومیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه‌شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی افزود: شهید مطهری بر اساس وظیفه عمل می‌کرد و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده بود، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

قریشی تصریح کرد: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است و اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

کد خبر 749738

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • دستاوردهای جهاد دانشگاهی برای مردم تبیین شود
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن