Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین از موضع «می بنت محمد آل خلیفه» وزیر میراث فرهنگی بحرین مبنی بر مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و عدم مصافحه با نماینده رژیم صهیونیستی در بحرین تمجید و قدردانی کرد.

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت که همبستگی این وزیر بحرینی با ملت فلسطین و اتخاذ موضع جسورانه و سرنوشت ساز در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نشان دهنده اراده واقعی انسان‌های آزاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن قدردانی از اقدام این مقام بحرینی، تاکید کرد که این اقدام نشان دهنده موضع ملت بحرین در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و ایجاد ائتلاف با دشمن است.

این در حالی است که شاه بحرین در پی عدم مصافحه وزیر میراث فرهنگی این کشور با سفیر رژیم صهیونیستی و مخالفت وی با عادی سازی روابط، او را از مقام خود برکنار کرده است.

اخیراً در منزل سفیر آمریکا در منامه مراسمی برگزار شده که در آن «ایتان نائیه» سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین نیز حضور داشته است.

در جریان این مراسم، وزیر میراث فرهنگی بحرین ضمن خودداری از مصافحه با سفیر رژیم صهیونیستی، با عادی سازی روابط با این رژیم نیز مخالفت کرده است.

گفتنی است دولت بحرین و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ به میانجیگری دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، توافق عادی سازی روابط را به امضا رساندند اما از آن زمان تاکنون مخالفت مردم بحرین با عادی سازی روابط با این رژیم به مانعی جدی برای توسعه روابط تل آویو – منامه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین بحرين رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست

علی ابوشاهین گفت که جهاد اسلامی یک نسخه از پاسخ (رژیم) اسرائیل به پیشنهادات مربوط به توافق تبادل اسرا را دریافت کرده است.

وی با تاکید براینکه جهاد اسلامی این پاسخ را به نحوی بررسی خواهد کرد که به سود ملت و مقاومت فلسطین باشد، افزود: (رژیم) اسرائیل به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند اسرا را از طریق جنگ، آزاد کند.

پیشنهادات حماس به نیابت از گروه‌های مقاومت، برای مذاکرات، پیش‌تر در ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ماه) به میانجی‌گران مصری و قطری تحویل داده شده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد