Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:33:28 GMT

مباهله روز شکوه و شوکت اسلام است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۳۴۳۷

مباهله روز شکوه و شوکت اسلام است

ایسنا/آذربایجان شرقی عضو فقهای شورای نگهبان، با تاکید بر اینکه مباهله روز شکوه و شوکت اسلام است گفت: در معرفی و تبین این روز مهم و پیام‌های آن کوتاهی شده است که باید در آینده در کشورمان این کوتاهی جبران شود.

آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی، روز شنبه، اول مردادماه، در همایش تبیینی و علمی مباهله در مسجد جامع تبریز، با تاکید بر اینکه مباهله روز شکوه و شوکت اسلام است گفت: در معرفی و تبین این روز مهم و پیام‌های آن کوتاهی شده است که باید در آینده در کشورمان این کوتاهی جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مباهله درس بزرگی دارد که اگر نیاموزیم نمی توانیم عاشورا را درک کنیم، گفت: بین مباهله در درجه اول، واقعه غدیر در درجه دوم و واقعه باعظمت و بی نظیر کربلا پیوند ناگسستنی برقرار است.

آیت‌الله حسینی خراسانی یادآور شد: راز پیوند ناگسستنی بین مباهله، غدیر و عاشورا این است که برای دفاع از اسلام باید با تمام توان و سرمایه به میدان بیایید و این پیام هر سه واقعه بزرگ اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اوج مباهله در کربلا بود که امام حسین(ع) با تمام توان و سرمایه خود در راه خدا به میدان آمد.

این عضو فقهای شورای نگهبان، با اشاره به اینکه مباهله یک حقیقت و واقعیت است از تدبیر و برنامه ریزی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جهت برگزاری همایش علمی و تبینی مباهله تشکر کرد و از استان‌های دیگر خواست این برنامه در سال‌های آینده سراسری برگزاری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه این همایش در ترویج، تبیین و تعمیق و شناساندن معارف این حادثه بسیار ارزشمند است افزود: همه متفکران و اندیشمندان جهان باید از این حادثه بسیار مهم درس عبرت بگیرند و با تحقیق و تفکر در معارف این حادثه عظیم راه سعادت خود را دریابند و به سمت اهداف والای انسانی قدم بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، نیز در این همایش، با بیان اینکه واقعه تاریخی مباهله اگر هم سطح با واقعه غدیر نباشد از واقعه غدیر کم اهمیت‌تر نیست و نشان دهنده جایگاه اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است گفت: روز مباهله به عنوان یکی از ایام‌الله نه تنها باید زنده بماند، بلکه باید حقیقت این روز به تمام دنیا برسد.

وی با اشاره به اینکه مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده‌اند، اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است افزود: چند سال اخیر تلاش و برنامه ریزی کردیم تا روز بزرگ مباهله به خاطر استقبال زودهنگام از ماه محرم فراموش نشود و مردم همکاری کردند تا عزاداری‌ها بعد از این روزها شروع شود.

وی با اعلام اینکه این اولین مراسم و همایش با عنوان روز مباهله در استان برگزار می‌شود تصریح کرد: حقانیت اسلام، و نزول آیه‌ای در منزلت اهل بیت (علیه السلام) دلیل برای حقانیت ولایت مولا علی از پیام‌ها و اثرات این روز مهم است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی، نیز با بیان اینکه مباهله، در طول تاریخ موجب عزت و افتخار شیعه بوده است گفت: در این روز مهم فضیلت و درجه اعتبار همراهان پیامبر که همان اهل کساء(اهل بیت علیهم السلام) هستند، به خوبی به نمایش گذاشته شده است و وظیفه همه ما است که نگذاریم این روز فراموش شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز مباهله آیت الله حسینی خراسانی تبريز مسجد جامع روز مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با شکوه ایلامی ها با پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده

پیکر مطهر  شهید سرافراز محمد شفیع فیضی زاده از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس امروز پس از ۴۱ با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080075 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • وداع با شکوه ایلامی ها با پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)