Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در شیوه جدید عرضه نان شهروندان مانند روال سابق و با همان قیمت های قبلی و بدون محدودیت، خرید خود را انجام می دهند، تنها تفاوتی که مردم با آن مواجه می شوند نوع دستگاه پوز یا همان کارتخوان ها در نانوایی ها است. این دستگاه‌های جدید که کار با آنها نیز چندان تفاوتی با کارتخوان های معمولی ندارد، با یک نرم افراز اندرویدی کار می کنند و هدف از ساخت و طراحی آن ها هم این است که میزان دقیق فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی به دقت ثبت و رصد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزام اجرای طرح این است که خرید نان در نانوایی ها حتما باید با کارت های بانکی انجام شود و نانوایی ها نمی‌توانند از مشتری ها پول نقد دریافت کنند چون قرار است به میزان فروششان از دولت یارانه دریافت کنند و پرداخت وجه نقد در نانوایی ها از آنجا که در سیستم ثبت نمی‌شود، امکان پذیر نیست.

به گفته مسوولان، برای تهیه نان با همه کارت های بانکی اعضای خانواده می توان خرید را از نانوایی ها انجام داد و لازم نیست کارت حتما به نام سرپرست خانوار باشد.  

شیوه جدید عرضه نان یک کار فرآیندی است و اجرای آزمایشی آن که مربوط به نصب کارتخوان های هوشمند بود از اوایل فروردین ماه امسال در استان زنجان کلید خواهد خورد و هم اکنون همه یک‌هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی این استان چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی مجهز به این کارتخوان ها هستند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، آنچه بر عهده استان در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در واحدهای نانوایی گذاشته شده بود با نصب کارتخوان‌های هوشمند خرید نان، انجام گرفته است.  

خلیل قاسملو اظهار داشت: اینکه مرحله اصلی طرح که شامل ارائه آرد با قیمت آزاد به نانوایی ها است چه زمانی قرار است اجرایی شود، این موضوع در اختیار استان نیست و نیاز به ابلاغ هیات دولت دارد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: رفع مغایرتها و تعریف حساب و کد بانکی به نام صاحب پروانه نانوایی ها کار سنگینی بود چراکه اغلب واحدها در نتیجه اجاره و مالکیت وراث، اطلاعات مشخصی نداشتند.  

قاسملو هدف اصلی اجرای شیوه جدید عرضه نان را جلوگیری از قاچاق آرد عنوان کرد و گفت: وقتی نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد تهیه کنند، دیگر ما شاهد خروج آرد از شبکه نخواهیم شد و از طرفی با نظارت هوشمند و نرم افزار دقیقی که طراحی شده، فعالیت نانوایی و میزان فروش آنها به طور کامل و دقیق قابل رصد است.

شلوغی نانوایی ها ناشی از اثر جانشینی گران شدن کالاهای دیگر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص شلوغی واحدهای نانوایی و ۲ شیفته شدن برخی واحدها برای تامین نیاز مردم، گفت: این شلوغی ارتباطی با نصب کارتخوان های هوشمند ندارد و ناشی از اثر جانشینی گران شدن کالاهای دیگری مثل نان های فانتزی، برنج و سایر مواد عذایی است.

قاسملو اظهار داشت: در روزهای نخست نصب کارتخوان های هوشمند، ناکافی بود مهارت برخی کاربران در استفاده از این دستگاهها بود ولی به مرور استفاده از این کارتخوان ها با سهولت انجام می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: واسطه‌ ها، دلالان و قاچاقچیان با اجرای این طرح متضرر می‌شوند.

 کاهش مشکلات نرم افزاری کارتخوان های هوشمند

به گزارش ایرنا در نخستین روزهای نصب کارتخوان های هوشمند در واحدهای نانوایی زنجان، موارد قطع شدن و عدم پاسخ دهی نرم افزار نسبت به زمان حاضر بیشتر بود. اگر چه اکنون نیز به گفته برخی نانوایان سیستم کارتخوان ها در برخی اوقات دچار قطعی می شود ولی از چند هفته گذشته یک کارتخوان مشابه که به جای صفحه اندوریدی دارای صفحه دگمه ای است(مشابه کارتخوان های معمول) در اختیار نانوایی ها گذذاشته شده تا در صورت مواجه شدن با مشکل نرم افزاری، از کارتخوان جایگزین که ساخته همان شرکت کارتخوان های هوشمند است و به همان کارتخوان هوشمند متصل است، استفاده کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه هدف اصلی اجرای شیوه جدی عرضه نان جلوگیری از قاچاق آرد است، گفت: این طرح در جلوگیری از ایجاد رانت و قاچاق آرد بسیار موثر است و به همین دلیل واسطه ها، دلالان و قاچاقچیان و رسانه های بیگانه به دنبال زیر سوال بردن طرح هستند.

ولی الله زمانی خاطرنشان کرد: در این طرح میزان فروش نانوایی‌ها از طریق اتصال به کارت‌خوان های هوشمند مشخص می شود تا به ازای تعداد نان های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق گیرد.  

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با شروع مرحله اصلی اجرای هوشمند سازی یارانه آرد و نان، شیوه توزیع آرد واحدهای نانوایی بر مبنای تراکنش مالی دستگاه‌های کارتخوان هوشمند جدید خواهد بود.

برچسب‌ها آرد نانوا استانداری زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد نانوا استانداری زنجان آرد نانوا استانداری زنجان زنجان نصب کارتخوان های هوشمند شیوه جدید عرضه نان واحدهای نانوایی استان زنجان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته کار و کارگر در زنجان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد