Web Analytics Made Easy - Statcounter

میکروب‌های روده هم با سلامت انسان و هم با شیوع بیماری‌هایی نظیر اختلال‌های خود ایمنی، بیماری‌های التهابی روده، سندرم متابولیک و حتی اختلال‌های عصبی روانی مرتبط هستند.

یکی از توضیح‌های رایج برای این پیامد‌های بد، فرضیه «نشت روده» است که باکتری‌های آسیب رسان که گفته می‌شود از روده فرار می‌کنند، سبب یک پاسخ التهابی مزمن می‌شوند که می‌تواند به انواع بیماری‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نوح پالم» استادیار ایمونوبیولوژی در دانشگاه ییل آمریکا گفت:، اما یک راز این است که چگونه باکتری‌های بالقوه بیماری زا می‌توانند برای چندین دهه در بدن افراد سالم – بدون اینکه پیامد‌های ظاهری از خود نشان دهند – وجود داشته باشند.

در یک پژوهش جدیدی که در تاریخ ۱۳ ژوئیه منتشر شد، پالم و تیمی از دانشمندان دانشگاه ییل، دیدگاه جدیدی را در خصوص این مسأله ارائه کردند که در «مجله نیچر» منتشر شد. آن‌ها توضیح دادند چگونه باکتری‌های روده می‌توانند در طول زمان رشد یابند، و با کسب توانایی برای رفتن و گذشتن از سد روده و ماندگاری در اندام‌های خارج از روده، بیماری زایی بیشتری را کسب کنند و در نتیجه، سبب التهاب مزمن و آسیب شنایی‌های مرتبط شوند.

برای این پژوهش، «تیم ییل» ژنتیک و رفتار گونه‌هایی از باکتری‌های بیماری زای بالقوه را مورد بررسی قرار دادند. پس از گذشت مدتی، آن‌ها دریافتند این میکروب‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند: یک گروه که شبیه سویه اجدادی خود رفتار می‌کند دیگری که جهش‌های ریز DNA را بدست آورد، می‌توانست در پوشش هاب مخاطی روده زندگی کند و در غدد لنفاوی پس از فرار از روده باقی بمانند.

به گفته محققان، توانایی باکتری‌های روده برای بیماری زا‌تر شدن توسط پدیده‌ای به نام «تکامل درون میزبان» (within-host evolution) هدایت می‌شود و توضیح می‌دهد که چرا گونه‌های باکتریایی که در روده ما زندگی می‌کنند، قادر به سازگاری و تکامل در طول عمر ما هستند.

نوح پالم گفت: این باکتری‌ها بطور کلی برای وجود در اندام‌هایی خارج از روده سازگاری پیدا کرده اند. ما بر این باوریم که این روند‌های تکاملی، در هر میزبان جدید به دلیل انتقال‌های سویه‌های غیربیماری زا میان افراد آغاز می‌شود.

او همچنین گفت: درک نقش «تکامل درون میزبانی» در شکل دهی رفتار باکتری‌ها در روده، ممکن است بتواند مداخلات درمانی جدیدی را آشکار کند.

منبع: دانشگاه ییل آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میکروب روده پاتوژن بیماری زا سندرم متابولیک باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی گفت: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، برروی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.
رئیس دانشگاه رازی افزود: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.
وی اظهار داشت: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.
رئیس دانشگاه رازی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند. 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • نقشه ژنتیکی پرواز: پستانداران چگونه تکامل یافتند تا در هوا شناور بمانند؟
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد