Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌رغم کارشکنی‌های دولت‌های غربی به سردمداری آمریکا در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، برخی مقامات این کشورها همچنان بر لزوم احیای برجام تاکید دارند.

کاخ الیزه بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای درباره تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با «سید ابراهیم رئیسی» همتای ایرانی خود گفته احیای توافق هسته‌ای با ایران هنوز هم ممکن است اما تهران باید به تعهداتش بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مکرون در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور امنیتی و داخلی ایران، از تهران خواست که چهار تبعه فرانسوی بازداشت شده در این کشور را آزاد کند.

طبق این گزارش، وی همچنین از توقف چند ماهه و عدم پیشرفت در ادامه دادن مذاکرات وین، انتقاد کرد.

پیش از این، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید تهدید کرده بود اگر ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای بازنگردد، واشنگتن به اعمال فشارها بر تهران ادامه خواهد داد. 

در مدت چند ماهی که از دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌گذرد آمریکا و تروئیکای اروپایی و بازوهای رسانه‌ای آنها همواره سعی داشته‌اند اینطور القا کنند که ایران عامل حرکت آهسته گفت‌وگوهای وین است و سرعت گفت‌وگوها تابع تنها اقدامات ایران است.

این در حالی است که در هفته‌های آغازین شروع به کار دولت بایدن، زمانی که تصور می‌شد او بر اساس وعده‌های انتخاباتی‌اش ممکن است سریعاً آمریکا را به برجام بازگرداند مقام‌های او در موقعیت‌های مختلف از جمله در جلسات تأیید صلاحیت مجلس سنا بارها این موضع را تکرار کردند که واشنگتن با نقطه بازگشت به برجام فاصله زیادی دارد.

از آن گذشته، دولت جو بایدن در مدت ۱۹ ماهی که از ریاست‌جمهوری‌اش می‌گذرد با بحث‌هایی مانند «چه کسی اول باید به برجام برگردد» و «ضرورت مذاکره برای رسیدن به توافق قوی‌تر و طولانی‌تر» و زمان را برای ورود به برجام تلف کرد و اکنون قصد دارد با بازی مقصرنمایی، این تقصیر را گردن ایران بیندازد.

تحلیلگران همچنین می‌گویند سرعت مذاکرات وین را نمی‌توان تابع اقدامات تنها یک طرف دانست بلکه هر طرفی باید به سهم خود گامی برداشته و متقابلاً از طرف دیگر هم بخواهد که کاری انجام دهد.

کد خبر 692590 منبع: فارس برچسب‌ها هسته‌ای - برجام فرانسه - امانوئل مکرون هسته‌ای - مذاکرات سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام فرانسه امانوئل مکرون هسته ای مذاکرات سید ابراهیم رئیسی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی