Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از چالش‌های اصلی حوزه سلامت، موضوع کمبود پزشک به خصوص در مناطق محروم است. در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان دلگان در طی ۲ هفته گذشته پزشک عمومی حضور نداشت که باعث تحمل درد و رنج بیماران شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ارائه خدمات درمانی بروز و تامین سلامت می‌تواند امید به زندگی را در جامعه بهتر و بیشتر افزایش دهد و به بالاتر رفتن شادابی و سطح رفاه اجتماعی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
اگرچه خدمات ارزنده‌ای برای محرومیت‌ زدایی در کشور در حال انجام است، اما خدمات ارائه شده در جنوب سیستان و بلوچستان در عرصه پزشکی نتوانسته در حد مطلوب، مشکلات مردم را برطرف کند که در نهایت این موضوع سبب تحمیل هزینه‌های سنگین و گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم می‌کند.
 
از مهم‌ترین مشکلاتی که مردم استان مخصوصا در شهرستان دلگان طی چندین سال گذشته، نبود پزشک عمومی، متخصص و تجهیزات پزشکی مناسب بوده است، مشکلاتی که خود را در انواع حوادث جانی و یا بیماری‌ها به مردم این شهر نشان داده و باعث شده تا مشکلاتی بر مشکل بیمار افزوده شود و دغدغه‌های خانواده‌های بیماران را بیشتر کند.
 
بیمارستان امام رضا (ع) در شهرستان دلگان که اکثریت مردم به آن‌جا مراجعه می‌کنند در طی 2 هفته گذشته با کمبود پزشک عمومی مواجه است و مردم و بیمارانی که به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند با مطب خالی مواجه می‌شوند که یا باید ساعت‌ها منتظر بمانند تا یک پزشک حضور پیدا کند و یا اصلاً پزشکی حضور ندارد و بیماران برای مداوا مجبور هستند به شهرستان ایرانشهر مراجعه کنند که علاوه بر سختی راه و جاده‌های پرخطر جنوب استان زمان بهبود درمان را هم از دست می دهند.
 
عدم حضور پرشک عمومی در اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) دلگان

یکی از شهروندان دلگانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روز گذشته دست فرزندم بر اثر سانحه ای دچار شکستگی و خراشیدگی شده بود که جهت درمانش به بیمارستان امام رضا علیه السلام مراجعه کردم، اما آنجا پزشک عمومی در اورژانس حضور نداشت.
 
وی افزود: با توجه به اینکه هر لحظه از دست فرزندم خون می رفت و ممکن بود حادثه ای تلخ تر رخ بدهد، برای درمانش راهی مطب های شخصی شهرستان ایرانشهر شدم.
 
پرداخت سه میلیون تومان برای یک درمان دست

وی ادامه داد: در حالی که فاصله خانه من تا بیمارستان کمتر از سه کیلومتر است اما در نبود پزشک در این بیمارستان، مجبور به طی مسافت ۲۸۰ کیلومتری رفت و برگشت تا ایرانشهر شدم و نزدیک به سه میلیون تومان برای درمان فرزندم هزینه کردم.
 
این شهروند دلگانی خاطر نشان کرد: از فرماندار این شهرستان، رئیس مرکز بهداشت دلگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تقاضا داریم تا نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.
 
 تهدید پزشکان عمومی عامل نبود پزشک در بیمارستان امام رضا (ع)

آیدین زنج، رئیس بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان دلگان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طی ۲ هفته اخیر در اکثر شیفت های بیمارستان پزشک عمومی حضور نداشت و علت آن درگیری و تهدید عده ای از شهروندان دلگانی با تعدادی از پزشکان عمومی بود که این پزشکان برای حفظ جان خود از شهرستان رفتند.
 
وی با اشاره به این‌که تمامی اقدامات لازم برای جذب پزشک عمومی انجام گرفته است، گفت: در حال بررسی و پیگیری مشکلات نبود پزشک عمومی در بیمارستان هستیم و طی این روزها این مشکلات رفع و رضایت مردم فراهم خواهد شد.
 
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تصریح کرد: در حال حاضر این بیمارستان با کمبود پزشک عمومی مواجه نیست در طی ۲ هفته گذشته به دلایلی پزشک عمومی در بیمارستان حضور نداشت، اما این مشکل در حال مرتفع شدن است و در چند روزه آینده کاملا رفع خواهد شد.
 
وی گفت: متخصصان زنان و زایمان، جراح داخلی و سونوگرافی در طول هفته در بیمارستان حضور داشتند و در حال حاضر جراح داخلی و پزشک عمومی در اورژانس در بیمارستان مشغول به فعالیت هستند و از هفته آینده در تمامی ساعات پزشکان حضور کامل دارند.
 
 
 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان امام رضا شهرستان دلگان پزشک عمومی حضور نداشت نبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه،" لیورپول شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس روبروی اورتون به میدان رفت و با دو گل برابر رقیب همشهری شکست خورد تا در بدترین مقطع فصل دچار لغزش شده باشد و از کورس قهرمانی عقب بماند.

شاگردان یورگن کلوپ در این بازی نمایش خوبی ارائه نکردند و اورتون به خوبی از این فرصت استفاده کرد تا بتواند در دربی مرسی ساید به پیروزی برسد و سد راه حریف قدیمی در رسیدن به جام قهرمانی این فصل باشد.

الکساندر آرنولد در این بازی از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان رفت و تلاش کرد که در خط دفاعی به لیورپول کمک کند اما کلوپ تصمیم گرفت در دقیقه ۸۴ او را از زمین بیرون بکشد و جو گومز را جانشین او در میدان کند.

تصاویر منتشر شده از این ستاره انگلیسی در روی نیمکت لیورپول نشان می‌دهد که او پس از ترک میدان تحمل تماشای بازی و شکست تیمش برابر اورتون را نداشت و این موضوع توجه بسیاری را در رسانه‌های انگلیس و همچنین شبکه‌های اجتماعی جلب کرده است.

لیورپول حالا در فاصله تنها چهار بازی تا پایان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس فقط سه امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد و تنها یک امتیاز بیشتر از سیتی به دست آورده و این در حالی است که شاگردان پپ گواردیولا دو بازی کمتر از آنها انجام داده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت (عکس)
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت