Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@15:17:18 GMT

به‌زودی حساب‌های شخصی و تجاری تفکیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۴۱۷۵

به‌زودی حساب‌های شخصی و تجاری تفکیک می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: با جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری، تمام فعالیت‌های اقتصادی یک واحد شغلی باید با کارتی به انجام رسد که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است. ممکن است در سال‌های اول اجرای قانون، فرارهایی انجام گیرد اما به‌مرور مشمول جریمه خواهند شد.

سیاوش غیبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اما آن دسته از فعالیت‌هایی که غیررسمی بوده و تحت عنوان اقتصاد زیرزمینی از آن‌ها نام‌برده می‌شود مشمول فرار مالیاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ممانعت از فرار مالیاتی طی چند ماه اخیر تغییراتی در زمینه محاسبات مالیاتی به وجود آمد، این‌چنین‌که از اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان استفاده می‌شود.

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: امسال با استفاده از قانون بودجه کشور در مرحله ارائه اظهارنامه‌ها شرط اتصال به کارت‌خوان فعالان نیز لازم است به‌طوری‌که در همان آغاز، عملکرد کارت‌خوان‌ها به دست می‌آید.

غیبی‌پور تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال زمانی که کارت‌خوانی ۲۰ میلیارد تومان عملکرد داشته باشد، باید بین عدد اعلام شده توسط واحد صنفی و عدد کارت‌خوان تناسب وجود داشته باشد و یا آنکه واحد صنفی اسناد و مدارکی را برای عدد اعلام‌شده خود ارائه دهد و در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی بر روی این موضوع بحث شود.

وی یادآور شد: اداره امور مالیاتی با اتصال دستگاه کارت‌خوان به پرونده مالیاتی، درآمدهای صاحبان مشاغل را با شفافیت بیشتری شناسایی می‌کند. بنابراین همه افرادی که دارای کارت‌خوان هستند باید متصل به سازمان امور مالیاتی باشند.

این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از اقداماتی که در راستای شفافیت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی انجام گرفته است و به‌زودی هم اجرا خواهد شد، تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری است. با این قانون هر فردی باید اطلاعات خود را در سامانه مودیان ثبت و مشخص کند که کدام یک از حساب‌های مربوط به وی به فعالیت‌های تجاری مرتبط می‌شود.

غیبی‌پور اظهار کرد: با جداسازی حساب‌های شخصی و تجاری، تمام فعالیت‌های اقتصادی یک واحد شغلی باید با کارتی به انجام رسد که به سازمان امور مالیاتی اعلام شده است. ممکن است در سال‌های اول اجرای قانون، فرارهایی انجام گیرد اما به‌مرور مشمول جریمه خواهند شد. با اجرای این قوانین جدید مالیاتی، افرادی که درآمدهای بدون منبع و منشأ مشخصی دارند مشخص خواهند شد.

کد خبر 590042

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستگاه کارتخوان مالیات فرار مالیاتی فعالان اقتصادی شفافیت تفکیک حساب های شخصی و تجاری تفکیک حساب های شخصی تفکیک حساب های تجاری و شخصی سازمان امور مالیاتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حساب های شخصی و تجاری امور مالیاتی کارت خوان اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳