Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:36:03 GMT

عکاسی صنعتی چیست و در کجا استفاده می شود؟

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۴۳۸۳

عکاسی صنعتی چیست و در کجا استفاده می شود؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در عصر حاضر رقابت زیادی بین کسب و کارهای مختلف برای دیده شدن محصولات خود و در نتیجه فروش و عرضه بالای آنها پدید آمده است. همانطور که می‌دانیم اکثر کسب و کارها آنلاین و اینترنتی شده‌اند و محصولات از طریق سایت و یا اپلیکیشن فروشگاهی به مشتریان عرضه می‌گردد. بر همین اساس در اینجا بحثی به نام عکاسی صنعتی مطرح است که موجب می‌شود محصولات با نمایی واضح‌تر و جذاب‌تر به مشتریان و مخاطبین نمایش داده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استودیو عکاسی لحظه نگاری، تیمی قوی و متشکل از افرادی با تجربه و خلاق است که در زمینه‌های عکس، فیلم، ایده پردازی و طراحی توانسته است خدمات ارزنده‌ای را به مشتریان عرضه کند. همکاران ما در این مجموعه آماده‌اند تا در زمینه عکاسی صنعتی و تیزر تبلیغاتی به شما مشاوره‌های مفیدی را ارائه دهند.

عکاسی صنعتی چیست؟

در دنیای امروز که دنیای مدیا است نمی‌توان از نقش و تاثیر عکس و رنگ به راحتی گذشت. عکاسی صنعتی زیر مجموعه‌ای از عکاسی تخصصی است که برای به تصویر کشیدن محصولات و کسب و کار به کار گرفته می‌شود. به طور راحت تر می‌توان گفت که در عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی یک حرفه، فرایندی صنعتی، کالاها و سوژه مورد نظر به صورت تخصصی برای مخاطبین به نمایش در می‌آید.

کاربردهای عکاسی صنعتی

بیزینس های کوچک و بزرگ نیازمند این هستند که به خوبی معرفی شوند. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند. از کاربردهای عکاسی صنعتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به منظور تأمین نیاز تجارت و صنعت شرکت‌های تولیدی و خدماتی مانند مواد غذایی، خطوط تولید کارخانه‌ها و ماشین آلات صنعتی، نمایش خدمات و دستاوردهای ارگان‌های دولتی و خصوصی است.

با عکاسی صنعتی می‌توان محیط‌های اداری، درمانی و تجاری را معرفی کرد.

عکس‌های صنعتی برای آموزش به کارمندان و ارائه روند تولید یک محصول برای مخاطبین به کار می‌رود.

عکس صنعتی و تبلیغاتی برای چاپ در بروشورها، کاتولوگ ها و گزارشات داخلی و همچنین تیزرهای تبلیغاتی و بیلبوردها کاربرد دارد.

محل‌های مورد نظر برای عکاسی صنعتی

اغلب شهرها در اطراف اماکن صنعتی رشد می‌کنند، همین اماکن صنعتی هستند که اشتغال و منابع ارزشمندی را ارائه می‌دهند. این محیط‌های صنعتی در واقع بخشی از تاریخ این شهرها می‌شود.

بعضی اوقات، شهرها از اماکن صنعتی فاصله دارند و دسترسی به آنها سخت‌تر خواهد بود. سیلوهای بلند، پشته های دودی، برج‌های خنک کننده، همه نشان دهنده حضور محیط صنعتی در آن منطقه است. گاهی حضور تردد کامیون‌ها نیز نشان دادن مسیر صحیح برای رسیدن به محیط صنعتی است. با این حال، حتماً لازم نیست که این نوع عکاسی در مکان‌های عظیم صنعتی باشند، کارخانه‌های کوچک‌تر، کارگاه‌های جوشکاری یا تراشکاری نیز می‌توانند گزینه خوبی برای عکاسی باشند.

پیدا کردن مشتری‌های صنعتی کار سختی نیست، کافیست با این کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تماس بگیرید و در مورد نظرشان درباره عکاسی صنعتی سوال بپرسید. متوجه خواهید شد که بخش شرکتی غالباً به عکس‌های حرفه‌ای کارخانه‌های فرآوری یا مراحل تولید علاقه مند هستند.

از این نوع عکاسی معمولاً برای تبلیغات استفاده می‌شود و فرصت خوبی برای عکاسان حرفه‌ای تجاری یا عکاسان با تجربه صنعتی هستند.

برای انجام عکاسی صنعتی چه نکاتی باید رعایت شود؟

شاید در وهله اول به نظر برسد که عکاسی تبلیغاتی و صنعتی با ساده‌ترین دوربین‌ها می‌تواند انجام شود و کار سختی نیست. باید بگوییم که این طور نیست، برای اینکه عکاسی صنعتی به بهترین نحو انجام گیرد باید نکات زیر رعایت شود:

نیازمند دوربین‌های عکاسی کاملاً حرفه‌ای و با کیفیت بالا و همچنین تجهیزات جانبی می‌باشد.

برای انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باید دانش فنی و خلاقیت عکاس بالا باشد تا بتواند از طریق عکس مفهوم را به مخاطب القا کند.

در بعضی از شرایط عکاسی صنعتی می‌تواند همراه با خطراتی باشد، پس بنابراین ایمنی و بهداشت محیط باید به خوبی رعایت گردد.

در اکثر محیط‌های صنعتی نور مناسب برای عکاسی وجود ندارد، پس علاوه بر اینکه دوربین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد، نورپردازی همراه با فلش و نورهای ثابت قوی نیاز است.

انتخاب زوایه مناسب از نمای تصویر اهمیت زیادی دارد. انتخاب زاویه مناسب عکاسی به تجربه عکاس بستگی دارد که بداند برای تصویر چه زاویه‌ای اعم از سه رخ، تک رخ و یا دو رخ بهتر است.

در آخر این نکته را یادآور می‌شویم که شما صاحبان کسب و کار برای اینکه بتوانید با مخاطبین خود پل ارتباطی قوی داشته باشید، بهتر است از عکاسی صنعتی، تبلیغاتی و تیزرهای تبلیغاتی که توسط تیم طراحی حرفه‌ای انجام می‌گیرد، بهره ببرید. شما با عرضه تصاویر با کیفیت بالا می‌توانید مشتریان خود را به خوبی آگاه سازید و مزیت‌های حرفه و محصولات خود را به درستی به نمایش بگذارید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5545468

منبع: مهر

کلیدواژه: عکاسی کسب و کار تبلیغات قیمت خرده فروشی بازار تهران قیمت مسکن شهر تهران قیمت خودرو قیمت گوشت قیمت مرغ قیمت میوه قیمت ماهی آپارتمان گوشت قرمز خرید و فروش مسکن بازار خودرو بازار آزاد تهران عکاسی صنعتی کارخانه ها کسب و کار حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فنوری آنا، در ادامه برگزاری کارگاه‌های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود و علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می‌توانند  به نشنیclubmuseum.ir/workshops/۴۵ مراجعه کنند.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجنوعه تلویزیونی، تیاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است. عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون: نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه و ... را بر عهده داشته است.

به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند