Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با اشاره به اینکه هر کشور و جامعه‌ای برای رسیدن به توسعه، نیازمند نیروی انسانی توانمند است، گفت یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی، بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که با ارائه مهارت‌ها به فراگیران، آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام،حامد سلیمانی در نشست خبری با تعدادی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه  یکی از رسالت‌های فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی کار ماهر برای راه‌اندازی کسب و کار است،افزود: استان ایلام دارای ظرفیت عظیم نفت و گاز است، بر همین اساس 2 قرارگاه در مهران و دهلران ایجاد و آموزش کارگران بومی برای استفاده در شرکت‌های نفت و گاز در اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آموزش کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست از مهمترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای ایلام در سال جاری است، اظهار داشت: قرارگاه مهارت‌آموزی در ایلام با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل شد و یکی از مزیت‌های این قرارگاه، آموزش مهارتی سربازان است و سربازانی که مدرک مهارت داشته باشند، پس از پایان خدمت 100 میلیون تومان وام اشتغال به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با بیان اینکه روستائیان و عشایر نیز از دیگر اهداف مورد نظر ما برای ارائه آموزش هستند،تصریح کرد: با توجه به اجرای سامانه گرمسیری در مناطق مرزی ایلام، فنی و حرفه‌ای در دو حوزه کشاورزی و ماشین‌آلات کشاورزی در دو شهرستان مهران و دهلران دوره‌های آموزشی را برای کشاورزان برگزار خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در بخش خدمات و بانوان بیشترین میزان آموزش را در مراکز ما به خود اختصاص داده زیرا معتقدیم مشاغل خانگی و توانمندسازی بانوان از مواردی است که ظرفیت گسترش دارد،خاطرنشان کرد:در حال حاضر 220  آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند و بزودی 25  آموزشگاه دیگر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 288 حرفه در 4 زیرشاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر در مراکز ایلام آموزش داده می‌شوند، گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 420 هزار نفر ساعت و طی چهارماهه سال جاری یک میلیون و 133 هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری 4 هزار و 966 نفر در رشته‌های مختلف آموزش مهارت دیده‌اند، اظهار داشت: در هفته ملی مهارت، 6 افتتاحیه در دستور کار این اداره کل قرار دارد که مهمترین آنها افتتاح 25 آموزشگاه خصوصی در استان، افتتاح مرکز مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد، افتتاح مرکز ترک اعتیاد چوار و افتتاح کارگاه آموزشی مناطق حاشیه‌نشین است.

سلیمانی با بیان اینکه یک میلیون و 133هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در چهار ماهه سال جاری از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای استان، با فراهم سازی زمینه برای گسترش حضور بخش غیردولتی، به مهارت جویان ارائه شد،تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی تولید و ارتقای بهره‌وری، نیروی انسانی است، هر چه نیروی انسانی با تکیه بر آموزش ها از توانایی و کارآمدی بهتری برخوردار باشد، می تواند در حوزه خود بستر این امر مهم را هموار کند.

وی رویکرد تمام برنامه‌ها را، ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی که مرتبط با حکمرانی آموزش‌های مهارتی و مدیریت محلی است دانست و افزود: هدف، سوق دادن همه‌ افراد جامعه از مدرک‌گرایی به سمت مهارت‌گرایی بوده و هدف از آموزش‌ها افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده‌ وظایف شغلی است.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است، آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان ایلام برای ارائه آموزش های مهارتی به مهارت جویان در 4 ماهه اول سال جاری یک میلیون و 133 هزار نفر ساعت بود، اضافه کرد: این آموزشگاه ها سال گذشته 2 میلیون و 240 هزار نفر ساعت آموزش های مهارتی را به مهارت جویان ارائه کردند.

وی اظهار داشت: مرکز جدید آموزش فنی و حرفه ای، مرکز مشاوره شغلی دانشگاه آزاد، مرکز کمپ ترک اعتیاد شهرستان چوار، نمایشگاه آثار کار آموزان در مجتمع ارشاد ایلام، کارگاه آموزشی روستاییان شهر ایلام و کارگاه مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در شهر ایلام از جمله برنامه های افتتاحی هفته ملی مهارت در ایلام است

. مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه و به منظور فراهم شدن زمینه اشتغال کودکان کار، طرح آموزش کودکان کار در دستور کار ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته است،گفت:با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی برای این گروه هدف، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام در نظر دارد بر اساس نیاز سنجی دوره‌های ویژه‌ای را به این منظور برنامه ریزی و اجرا کند.

سلیمانی به ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مهمی همچون پتروشیمی و پالایشگاه که در استان وجود دارد، افزود: باید با تکیه بر مهارت‌آموزی و تربیت نیروی ماهر زمینه را برای ایجاد و به کار گیری نیروهای بومی فراهم کرد، که خوشبختانه این مهم در اولویت فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

وی طرح توانمندسازی روستاییان، عشایر و مناطق محروم، توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری متعدد با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به منظور جلب مشارکت در امر مهارت آموزی، توسعه مشاغل خرد و کوچک به منظور توسعه اشتغال در قالب مشاغل خانگی، توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، واگذاری و برون سپاری برنامه های آموزشی با اولویت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد را از برنامه های فنی و حرفه ای ایلام در سال جاری عنوان و بر لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاههای اجرایی در ترویج و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروی انسانی مدیرکل فنی و حرفه ای ایلام حامد سلیمانی مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام آموزش فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای هزار نفر ساعت نیروی انسانی آموزشگاه ها مهارت آموزی تربیت نیروی برنامه ها آموزش ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای