Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:15:27 GMT

شکست کرونا با مصرف غذاهای سالم و سبک

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۴۵۶۵

شکست کرونا با مصرف غذاهای سالم و سبک

ضیغمی گفت: بیماران مبتلا به کرونا نیاز به دریافت مایعات مفید فراوان دارند لذا استفاده از دمنوش هایی نظیر دمنوش پونه و آویشن به همراه عسل، چای سبز و چای سیاه تازه دم تأثیر به سزایی در بهبود بیماری کرونا دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا ضیغمی کارشناس تغذیه در گفتگو با مرآت، با اشاره به تأثیر بارز عادات غذایی در سیستم ایمنی افراد برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به بروز التهاب عمومی در کرونا و درگیر شدن دستگاه گوارش در تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری، کم کردن حجم وعده های غذایی می تواند از بروز سوء هاضمه در بیماران کرونایی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه لازم است همواره به تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن توجه شود؛ یادآور شد: افراد باید در هنگام ابتلا به بیماری کرونا، از تأمین مقدار مناسب ویتامین های A،D ، E، C و آنتی اکسیدان هایی نظیر سلنیوم در بدن خود مطمئن شوند و چنانچه در این زمینه دچار کمبود ویتامین هستند؛ با نظر پزشک معالج خود از مکمل های ویتامینی حاوی این مواد استفاده کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا نیاز به دریافت مایعات مفید فراوان دارند لذا استفاده از دمنوش هایی نظیر دمنوش پونه و آویشن به همراه عسل، چای سبز و چای سیاه تازه دم تأثیر به سزایی در بهبود بیماری کرونا دارد.

ضیغمی افزود: با توجه به مدر بودن چای پر رنگ و قهوه، توصیه می شود از مصرف مداوم این دو نوشیدنی در طول بیماری کرونا خودداری شود تا میزان آب بدن بیمار افت نکند.

این کارشناس تغذیه با تأکید بر لزوم سبک بودن وعده های غذایی، خاطر نشان کرد: مدت ماندگاری غذاهای چرب در معده طولانی تر از سایز غذاها است و لذا توصیه می شود بیماران مبتلا به کرونا از خوردن چنین وعده های غذایی پرهیز کرده و از رژیم غذایی سبک اما سرشار از پروتئین بهره ببرند.

وی در ادامه افزود: مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و آبمیوه های طبیعی تأثیر خوبی در روند بهبودی افراد دارد. همچنین باید توجه داشت آبمیوه های صنعتی به علت وجود شکر و اسید در ترکیباتشان، برای برای بیماران سودمند نخواهد بود.

ضیغمی در نهایت با اشاره به تأثیر منفی استرس در سیستم ایمنی افراد تأکید کرد: افراد در طول روز بیماران از تکنیک های ریلکسیشن بهره برده و تنفس عمیق انجام داده تا ریه ها تقویت شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌