Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابتسام الغراوی» نماینده پارلمانی و عضو کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی)،  با تاکید بر این‌که  تصمیمات قاطعی علیه ترکیه به دلیل بمباران تفرجگاه «برخ» اتخاذ خواهد شد گفت که اجازه تداوم حضور ارتش ترکیه در خاک عراق داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با وبگاه شفق‌نیوز تصریح کرد که نشست روز گذشته پارلمان تنها برای شنیدن حرفهای وزرا و فرماندهان نظامی نبوده و قرار بر اتخاذ تصمیمات الزام‌آور بوده است.

الغراوی توضیح داد: «نقض حاکمیت عراق با اشغال خاک این کشور از سوی ارتش ترکیه صورت می‌گیرد. پنج پایگاه نظامی و بیش از ۱۰۰ نقطه و مقر نظامی برای ارتش ترکیه در خاک عراق وجود دارد و همچنین چهار هزار ترک در خاک عراق حضور دارند و بیش از ۲۰ هزار سورتی پرواز (ماموریت‌های پروازی رفت و برگشتی) برای ارتش ترکیه در آسمان عراق وجود دارد.

وی افزود: ترک‌های حاضر در اراضی عراق مجهز به انواع اسلحه و تجهیزات نظامی هستند. ما از این پس به ترک‌ها اجازه حضور در خاک عراق را نخواهیم داد و همانطور که با داعش مقابله کردین، با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و ارتش ترکیه  و هر نیرویی که حاکمیت عراق را نقض کند، مقابله خواهیم کرد.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، پنجشنبه پیش، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

پارلمان عراق، روز گذشته نشستی را به ریاست «محمد الحلبوسی» و حضور ۲۴۲ نماینده و وزرای خارجه و دفاع و شماری از فرماندهان ارتش، برای بررسی این پرونده برگزار کرد.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی حضور ترکیه در خاک عراق پایگاه های نظامی ترکیه در عراق خاک عراق ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، مقامات امنیتی عراق می‌گویند ام فهد، اینفلوئنسر معروف شبکه اجتماعی تیک‌تاک در خارج از خانه‌اش در بغداد به ضرب گلوله کشته شد. او به خاطر انتشار ویدئوهایی نامتعارف با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های خارج از عرف فرهنگی این کشور، در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است. در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیوهایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد. عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

کد خبر 847462 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم هنر عراق

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین