Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و چهار درجه به مرور و در طول روز به سی و نه درجه می‌رسد.

به گزارش فرارو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز‌های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود و از روز فردا نیز روند کاهشی دما در تهران آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۳ مردادماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۴ مردادماه) نیز آفتابی با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۵ مردادماه) آفتابی با حداقل دمای ۳۰ درجه و با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس پایش و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران در طول چهار روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در برخی مناطق همراه با غبار رقیق و در بعضی از ساعات همراه با وزش باد گاهی نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

وضعیت آلودگی هوای تهران؛ ناسالم برای گروه‌های حساس

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۰ قرار داشت و برای گروه‌های حساس جامعه آلوده بود. هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۱۹ همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

تهران از ابتدای سال ۲ روز هوای پاک، ۶۴ روز قابل قبول، ۴۹ روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و ۶ روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم، ۲ روز هوای خطرناک داشته است.

غلظت آلاینده‌ها در ساعت ۳ بامداد امروز افزایش یافت و به عدد ۲۰۳ رسید و در وضعیت «بسیار ناسالم» قرار گرفت، اما در ساعت ۵ صبح دوباره به عدد ۱۴۳ کاهش یافت و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت و این وضعیت تاکنون ادامه داشته است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور تا چند روز آینده

در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در برخی ساعات به ویژه در بعد از ظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در برخی ساعات به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان هرمزگان، جنوب و شرق فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب خراسان جنوبی، غرب و جنوب یزد رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب و جنوب اصفهان و جنوب یزد بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه ضمن تشدید در استان‌های جنوبی کشور به استان‌های بوشهر، چهار محال و بختیاری و کهگیلیویه و بویر احمد نیز کشیده خواهد شد. دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از روز دوشنبه تا جمعه و دریای خزر طی دو روز آینده مواج است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آب و هوای تهران رعد و برق و وزش باد شدید برای گروه های حساس سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود برای گروه ها هوای تهران روز آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه

مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگو‌های پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق