Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:16:34 GMT

تربیت هنرمندان متعهد در گرو تقویت مدارس هنرهای زیبا

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۵۱۷۵

ایسنا/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: مدارس هنرهای زیبا اعتبار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و آموزش و پرورش در افکار عمومی هستند لذا باید بیش از این مورد توجه قرار بگیرند.

بهرام مسلمی مهنی در نشست با رئیس آموزش و پرورش جیرفت و مدیران هنرستان هنرهای زیبا جنوب کرمان با اشاره به جایگاه هنرمندان در تبیین ابعاد مختلف گفت: مردم در خصوص هنرستان هنرهای زیبا قضاوت هایی خواهند داشت که اگر در شان مردم منطقه پیش نروند قطعا به اعتبار آموزش و پرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان لطمه می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: می طلبد آموزش و پرورش مدارسی را که وابسته به ارشاد هستند همکاری کند و تمام توان خود را برای حفظ ظاهر این مدارس به کار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم می توانیم هنرستان هنرهای زیبا را سرآمد کنیم پس باید تمام توان خود را در این زمینه بکار گیریم خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان حاکمیت فرهنگی دارد و توقع می رود این حاکمیت فرهنگی را در مدارس حفظ کند.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اداره آموزش و پرورش در کنار یکدیگر با همگرایی و هم افزایی موجب بالارفتن اعتماد مردم و بهتر شدن عملکرد در حوزه مدارس هنرهای زیبا می شوند.

مسلمی مهنی با بیان اینکه برنامه فرهنگی هنری با محوریت هنرستان ها برگزار شود، عنوان کرد: اجرای برنامه های علمی، هنری، فرهنگی، آموزش و... از شاخصه های مدارس هنرهای زیبا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه باید آنچه که در توان داریم در حوزه بهتر شدن این مدارس به کار ببریم، گفت: هنرستان‌ها باید خلا آموزش و پرورش را پر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنرستان هنرهای زیبا اخبار شهرستان ها کرمان استانی شهرستانها جنوب کرمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر