Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، آئین افتتاحیه دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شنبه اول مرداد ۱۴۰۱ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان در محل حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس یکم تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران برگزار می‌شود. اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در سخنرانی خود در آئین افتتاحیه دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با ذکر یاد و خاطره شهدای اقتدار فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: در دوره جدید سازمان به دنبال کارآمدسازی هستیم تا ظرفیت‌های غیر فعال را فعال و ظرفیت‌های بالقوه را توسعه دهیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های رئیس جمهور کشورمان در دوره جدید مدیریت سازمان گفت: یکی از ویژگی‌های این دوره و خواسته‌های مشترک مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر ارشاد، تحول است. بر این اساس در نظر داریم تحولی را در روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم. این تحول را از سازمان فرهنگ و ارتباطات شروع خواهیم کرد تا مدیریت امور فرهنگی بین‌المللی از مدیریت سازمانی به مدیریت قرارگاهی تبدیل شود.

ایمانی پور ادامه داد: بنای ما در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نگاه تحول‌گرایانه است و امیدواریم که با تأسی بر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت رو به جلو برای پیشبرد اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور داشته باشیم.

وی روایتگری و حضور مؤثر فرهنگی با تأکید بر ترویج انقلاب اسلامی در خارج از کشور را ضروری دانست و گفت: ما اگر واقعیت‌های جامعه هدف را به درستی نمایش دهیم، سیاست گذاران به درستی می‌توانند هدف گذاری کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به نقش این سازمان در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر لزوم ایجاد تحول در عرصه امور بین‌المللی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان سربازان خط مقدم نبرد فرهنگی از همه ظرفیت‌های خود در عرصه جهاد تبیینی استفاده کنند.

ایمانی پور از انتخاب رایزن بانو تا رایزن اهل سنت در دوره جدید مدیریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد و عنوان کرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در خارج از کشور تلاش همه جانبه رایزنان فرهنگی ایران را می‌طلبد.

وی در ادامه سخنانش، توجه به کنش گران بومی، تمرکز بر دیپلماسی عمومی و حضور پر بسامد و اجتماعی سازی گفتمان انقلاب و هم افزایی آنان در امور بین‌المللی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر این باور است که در چارچوب دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان می‌توان به توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی در عرصه بین‌المللی کمک کرد و اگر این مهم محقق شود عملاً کارآفرینی در حوزه کنشگران فرهنگی، محقق خواهد شد. جذابیت فرهنگی ایران در خارج از کشور موجب شده فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در خارج از کشور فعال شوند.

ایمانی پور بر ضرورت ایجاد صندوق توسعه فرهنگی بین‌المللی تأکید کرد و گفت: صندوق توسعه فرهنگی بین‌المللی این امکان را می‌دهد که مدیریت فرهنگی را به طور ویژه داشته باشیم. همچنین، لازم است پیوست فرهنگی در کنار تحولات اقتصادی صورت گیرد چراکه دیپلماسی فرهنگی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور دارد. اگر امروز موفق شویم تصویر خوبی از جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نمایش دهیم، حتماً همه آحاد مردم از آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دوره جدید مدیریت سازمان دیپلماسی فرهنگی رایزنان فرهنگی بین المللی ایمانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست

سیدعبدالرضا دستغیب در نخستین جلسه تجلیل و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک شیراز با اشاره به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: در بحث جهش تولید ملاک تنها تولید کالا نیست و تولید فرهنگ و مسائل اجتماعی و هر آنچه که ضرورت یک جامعه اسلامی ایرانی است را شامل می‌شود.

او افزود: حضور همیاران مهربان ترافیک در چهارراه‌ها و نقاط کور ترافیکی و کمک به روان‌سازی ترافیک، همان مشارکت در جهش تولیدات فرهنگی است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به مردمی که با وقف مال و ثروت خود و یا با وقف وقت باارزش خود در راه خیر قدم برمی‌دارند؛ عنوان کرد: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید رهبری بر حمایت مسئولان از مردم است تا مسئولان ضمن قدردانی از خیرین، خدمات آنها را در حوزه خود گزارش دهند و با تقدیر و تجلیل، خیرین را به جامعه معرفی کنند تا بسیج عمومی برای این حرکت فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

دستغیب همچنین با بیان اینکه روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست، تصریح کرد: خدمات فرهنگی در شیراز به راحتی قابل انجام است، چون شیراز پایتخت فرهنگی و تمدنی بزرگ است و شهروندان آماده پذیرش مسائل فرهنگی هستند.

او با اشاره به حضور ۴۵ نفر از همیاران مهربان ترافیک در مراکز مهم و پرتردد شیراز در ایام نوروز، خدمات همیاران را ارزشمند و قابل تقدیر خواند که با حضور خود گامی موثر در رشد و اعتلای فرهنگ برداشتند.
 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز همچنین به خدمت ۱۳۰ همیار مهربان ترافیک در طول سال در خیابان‌های پرتردد شهر اشاره کرد که روزانه در کنار پلیس راهور، راهگشای گره‌های ترافیکی هستند.

دستغیب در ادامه گفت: آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن رقمی مشخص و قابل ارائه است، اما بهتر است به دنبال علل تصادفات باشیم تا بتوانیم برای آن راه حل ارائه کنیم و این همان حلقه مفقوده است. 

او افزود: پایین بودن فرهنگ رانندگی، استاندارد نبودن خودروها، جاده‌های نامناسب و غیراستاندارد، آموزش ناکافی برای گرفتن گواهینامه رانندگی و عدم سختگیری لازم در آموزش و امتحان رانندگی می‌تواند دلیل تصادفات باشد که لازم است به رابطه معناداری برسیم تا راه حل مناسبی ارائه دهیم، چرا که مرگ و میر ناشی از تصادفات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

 نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز هم گفت: ما شهروندان شهری هستیم که مایه فخر و مباهات جامعه بشریت است.
 
طاهری با بیان این که باید به شهر و همشهریانمان افتخار کنیم؛ اضافه کرد: خیر نیکوکاری که علی‌رغم مشکلات موجود به حمایت از همشهریان خود برمی‌خیزد را باید حمایت کرد و ستود.

او با بیان اینکه بی‌گمان همیاران مهربان ترافیک شایستگی این خدمت و لباس مقدس همیاری را داشته‌اند، گفت: برای یادآوری و آموزش فرهنگ به شهروندان لازم است تا الگو‌های تربیتی را اعمال کنیم و در کنار آموزش رسمی آموزش غیررسمی داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر اهمیت آموزش به عنوان گام اول در مسائل فرهنگی، گام دوم پس از آموزش را نظارت عنوان کرد و گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی یا تغییر رفتار و الگوی شهروندی باید ابتدا به آموزش بپردازیم و با نظارت مستقیم، رهاسازی و نظارت غیرمستقیم افراد را تا ورود به بلوغ روانی هدایت نماییم و این راه درستی است که جامعه می‌تواند شهروندانش را به کمال برساند.

حسین جوکار، عضو هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و از خیرین نیکوکار شیرازی به مشکلات فراوان اقتصادی در پی تحریم‌ها و ناکارآمدی برخی از مسئولان اشاره کرد و گفت: در کنار مشکلات عدیده در جامعه، زیبایی خدمت برخی از مردم به همشهریان خود ستودنی است.

او افزود: همیاران مهربان ترافیک علی‌رغم سختی‌های زندگی، وقت باارزش خود را صرف امور خیر، خدمت به خلق خدا و اعتلای فرهنگ جامعه می‌کنند که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست