Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی‌ پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش آلودگی هوا در برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه‌شنبه (۴ مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان ، جنوب و شرق فارس و تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب خراسان‌ جنوبی ، غرب و جنوب یزد رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه (۵ مردادماه) در گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب و جنوب اصفهان و جنوب یزد بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های کرمان، هرمزگان شمال سیستان و بلوچستان و نیمه‌شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: پنجشنبه (۶ مردادماه) بارش ضمن تشدید در استان‌های جنوبی کشور به استان‌های بوشهر چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز کشیده خواهد شد. 

ضیاییان افزود: دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته و نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از روز دوشنبه تا جمعه(۳ تا ۷ مردادماه) و دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهند بود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی نقاط غرب و جنوب غرب ، برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳مردادماه) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک از بعد از ظهر با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ و روز سه‌شنبه (۴ مردادماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد ماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزش باد شدید خیزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا وضعیت جوی امروز کشور رگبار و رعد و برق رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود طی دو روز آینده رعد و برق غرب و جنوب برخی نقاط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: پیش بینی می‌کنیم عصر امروز شاهد رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان قم باشیم.

سعید اسماعیلی افزود: فردا هم آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم عصر فردا سرعت وزش باد در مناطق مرتفع به ۷۵ کیلومتر در ساعت برسد. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان افزود: از لحاظ دمایی تغییرات چندانی نخواهیم داشت و صبح‌ها شاهد افزایش دما خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در جنوب غرب خوزستان
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟ | ورود سامانه جدید از دوشنبه
  • وزش باد شدید و گرد و خاک در البرز پیش بینی می‌شود
  • رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • پیش‌بینی رگبار باران و وزش باد شدید در همدان
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز/ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • منتظر سامانه بارشی جدید باشید / بارش‌ها در جنوب و شرق کشور شدت می‌گیرد