Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اظهارتی که اخیرا توسط دولت قبل در فضای سیاسی کشور مطرح شد مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سبب به نتیجه نرسیدن مذاکرات شد، گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران از جمله قوانینی است که در مجلس یازدهم با تلاش و جدیت نمایندگان تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این قانون را از قوانین قابل توجه و قابل اعتبار مجلس یازدهم دانست و افزود: جمهوری اسلامی بعد از کاهش پنج گام از تعهدات خود در برجام، همچنان بعد از ترور شهید سلیمانی با ادامه دار بودن روند تحریم‌ها از جانب آمریکا مواجه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آمریکا علاوه بر اقدامات گفته شده، به ترور شهید فخری زاده اقدام کرد و روند پیوسته تحریم‌ها علیه کشور در نهایت مجلس یازدهم را به این نتیجه رساند تا قانونی را تصویب کند که بر اساس آن تا زمانی که تحریم‌ها  ادامه دارد، فعالیت هسته‌ای کشور از سرگرفته شده و محدویت‌ها برداشته شود و صنعت هسته‌ای کشور توسعه داده شود.

وی یادآور شد: روند این اقدام در  آذر ۱۳۹۹ تصویب شد ولی اخیراً ادعاهای مطرح شده که اگر این قانون نبود،  دولت قبل در اسفند ۹۹ برجام را دوباره احیا می‌کرد. اما واقعیت این است که ادعا خوش خیالی است. چرا که مذاکرات برای احیا برجام از ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و پیش از آن مذاکره‌ای وجود نداشت که فردی فکر کند می‌تواند مذاکرات را به نتیجه برساند.

عمویی با بیان اینکه پس از یک سال همچنان مذاکرات ادامه دارد، گفت: به این جهت که آمریکایی‌ها حاضر نیستند تحریم‌ها را بردارند و  تیم دولت قبلی و تیم مذاکره‌کننده دولت جدید هم حاضر نشدند از مواضع اساسی کشور عقب نشینی کنند.

ویی تاکیدکرد: این ادعا که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سبب شد در اسفند ۹۹ احیا برجام به نتیجه نرسد بی مبنا است و اگر فردی سندی در این باره دارد، ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که این یک فضاسازی برای تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات فعلی است و نهایتا کمکی به مصالح ملی و منافع مردم کشورمان نمی‌کند.

برچسب‌ها برجام مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا ابوالفضل عمویی مذاکرات وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا برجام مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا ابوالفضل عمویی مذاکرات وین مجلس یازدهم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس

کاپیتان سابق یونایتد تاب تحمل شکست سنگین تیمش را نداشت.

طرفداری | ریو فردیناند نتوانست بازی منچستریونایتد را تا آخر تماشا کند!

دیدار تیم‌های کریستال پالاس و منچستریونایتد از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس با شکست 4-0 شیاطین سرخ خاتمه یافت. در شبی که بیش از هر زمانی اوضاع نابسامان یونایتد در سلهست پارک نمایان شد، تیم اریک تن هاخ مقابل میزبان لندنی حرفی برای گفتن نداشت و به طرز تحقیرآمیزی به اولدترافورد بدرقه شد.

اما یکی از سوژه‌های عجیب در جریان تقابل دو تیم، واکنش توییتری ریو فردیناند پس از گل چهارم کریستال پالاس بود. اسطوره و کاپیتان سابق منچستریونایتد، خشمگین از نمایش ضعیف تیم تن هاخ، از تماشای ادامه مسابقه خودداری کرد و به همه شب به خیر گفت! فردیناند در X نوشت:

می‌رم بخوابم... شب همگی خوش.

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • عصبانیت ریو فردیناند از تحقیر منچستریونایتد؛ می‌رم بخوابم، شب خوش! / عکس
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد