Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سراوانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سهمیه سالانه شهر کلاله در نهضت ملی مسکن را ساخت ۵۹۶ واحد اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون پنج هزار و ۷۷۹ نفر از مردم این شهر برای خانه‌دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند.

وی افزود: کلاله بعد از شهرهای گرگان، گنبدکاووس و مینودشت در نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن رتبه چهارم را دارد و تاکنون با انجام مراحل مختلف سه هزار و ۷۴۳ نفر از مردم این شهر با داشتن سه شرط استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک) و تاهل حائز شرایط شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره راه و شهرسازی کلاله از ادامه فرصت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن برای ساکنان شهر کلاله خبر داد و بیان کرد: تاکنون برای ۴۱۵ نفر از متقاضیان پیامک تشکیل پرونده ارسال و وضعیت ۳۴۰ نفر تایید نهایی شده است.

سراوانی اولویت واگذاری زمین در شهرهای کوچک مثل کلاله را به شکل گروه ساخت اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شمال کشور تامین زمین است و در بیشتر شهرهای استان دستگاه‌های اجرایی اراضی مازاد برای واگذاری ندارند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بنیاد مستضعفان با واگذاری ۲۵ هکتار از زمین‌های خود در ضلع غربی شهر کلاله برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد و با تکمیل کارهای اداری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایرنا، به طور میانگین در هر هکتار زمین امکان ساخت ۷۰ واحد مسکونی به صورت گروه ساخت وجود دارد.

رییس اداره راه و شهرسازی کلاله اظهارداشت: علاوه بر این، حدود نیم هکتار زمین از سال‌ها قبل با عنوان اقدام ملی مسکن به ۵۶ خانوار در قالب ۱۴ قطعه در شهر کلاله به صورت گروه ساخت واگذار شد.

سراوانی ادامه داد: آماده سازی سایت، اخذ پروانه، تهیه نقشه و خاک‌برداری انجام شد و هم اینک در مرحله پی‌کنی و فونداسیون قرار دارد.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

به گزارش ایرنا، پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی و در ادامه نهضت ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر مربع پنج میلیارد ریال است که طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن گلستان کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن گلستان وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن گلستان کلاله طرح نهضت ملی مسکن شهر کلاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین زمین ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ارسلان مالکی با اشاره به این‌که اراضی تامین شده برای کارگران در 10 استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به 5000 هکتار بوده که برای ساخت 140 هزار واحد مسکونی کافی است.

وی با اشاره به این‌که صنعت شهرها یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور است، افزود: اجرا این طرح، مشارکت دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه‌ها توسط بخش صنعت از مزایای این مشارکت است. در این راستا دولت نیز تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز