Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم، امنیت یکی از دو موهبت بزرگ الهی است که به عنوان نعمت ویژه از آن یاد شده است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای قرآن کریم در تامین امنیت مسلمانان، توسعه قدرت با هدف بازدارندگی است که مسلمانان مکلفند تا همه مولفه‌های قدرت را شناسایی و در اختیار بگیرند تا هیچ دشمنی نتواند جامعه اسلامی را تهدید و یا مورد هجوم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بی تردید دفاع مقدس هشت ساله حقیقتی تاریخی و بخشی از تاریخ بزرگ مقاومت و مظلومیت سرزمین و هویت ملی ما و داستان راستین ملت و مردم شریف ایران است که به گناه عدم تسلیم در مقابل استکبار جهانی و پایمردی بر سر اصول ایمانی و آرمانی خویش در معرض وزش سخت ترین طوفان‌های تجاوز و تخریب، توطئه و ترور و خشونت لجام گسیخته سفاک‌ترین قدرت‌های منطقه ای و جهانی قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش با اشاره به دفاع مقدس بیان داشت: دفاع از کشور عزیزمان ایران دموکراتیک ترین دفاع بود که تمامی ملت از هر نوع قشر مذهبی و دینی در آن نقش آفرینی کردند. در این میان، نقش برخی اقشار و عوامل، کلیدی و سرنوشت ساز تر بود، نقش سرنوشت‌ ساز نیروی هوایی در حساس‌ترین مقاطع این نبرد، باعث تغییر راهبرد تهاجمی دشمن شد که گواه این جمله را می توان از سه طریق، اقدامات نیروی هوایی در ۴۵ روز اول جنگ، سخنان بزرگان و کارشناسان جنگی و خبرهای مختلفی که خبرگزاری‌ها در آن زمان منتشر کرده اند، دید.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش نمونه بارز اقدام به هنگام در به ثمر رسیدن انقلاب با حضور تاریخی خود در ۱۹ بهمن و اولین پاسخ در کمتر از ۲ ساعت تهاجم عراق و عملیات کم نظیر ۱۴۰ فروند با نام کمان ۹۹ در کمتر ۱۰ ساعت از تهاجم عراق است. البته این فرآیند تا ۴۵ روز اول جنگ ادامه داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری گفت: در هیچ روزی نیروی هوایی کمتر از ۱۶۰ سورتی پرواز در راستای دفاع هوایی نداشته است، این نیروی پر افتخار سرشار از این گونه اقدامات به موقع است که باید در این باره صدها کتاب و فیلم تهیه شود.

وی ادامه داد: بهترین جمله ای که تاثیر و نقش نیروی هوایی را  طول هشت سال دفاع مقدس بیان می کند، می توان به بیان فرازی از بیانات فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله‌‏العالی) در توصیف عملکرد نیروی هوایی پرداختند اشاره کرد که می فرمایند: در طول این هشت‌سال (دفاع مقدس)، هیچ زبان انتقادگر و ذهن وسوسه‌انگیزی نتوانست نیروی هوایی را مورد اعتراض قرار بدهد و به ‏کار او انتقاد و اعتراض بکند، چرا؟ چون نیروی هوایی در طول این دورانِ دشوار و پرحادثه و در عین‌حال خونبار، در جلوترین میدان‌ها حاضر بود، در طول جنگ، نیروی هوایی یکی از بهترین امتحان‌ها را داد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مزین به نام رزمندگان و شهدایی است که شجاعت و تخصص، ایمان و صلابت، علم و عمل را همزمان داشتند و باید گفت نیروی هوایی به حق بازوی محکم و السابقون انقلاب، همچون عقابی تیزپرواز، با تمام قدرت به دل دشمن ‌زدند و تمام پلیدی‌ها را با خاک یکسان کردند. همین رشادت ها و ایثارگری‌های تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای اول جنگ با انجام عملیات‌های مختلف رویای فتح یک هفته ای ارتش بعث عراق را به سرابی برای صدام و صدامیان تبدیل کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی خلبانان نیروی هوایی نیروی هوایی جنگنده نیروی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند