Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه افزایش بهره‌وری از منابع آب باید سرلوحه تمام اعضای شورای کشاورزی استان قرار بگیرد، گفت: با توجه به کم آبی میزان خرید گندم در سال جاری به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشت؛ همچنین سطح کشت بسیاری از محصولات در خوزستان با افزایش همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای کشاورزی خوزستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان و مسئولان استانی به ریاست آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان برگزار شد.

فتوحی در این جلسه بر ارائه گزارشات دقیق برای ریشه‌یابی مشکلات و رفع آن‌ها تاکید و اظهار کرد: تامین مدیریت آب برای کشت پاییزه و ادامه ایجاد استخر و مه‌پاش برای دام‌ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی با بیان اینکه مصرف آب باید بهینه شود، افزود: افزایش بهره‌وری از منابع آب در خوزستان باید سرلوحه تمام اعضای شورای کشاورزی استان قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: منابع آب زیادی به سمت صنایع نیشکری می‌رود که با توجه به اقتصادی بودن چغندرقند این محصول باید کم کم جایگزین آن شود تا صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولان شیلات استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها موظف هستند تا مصرف واقعی مراکز شیلات را کنترل و رصد کنند و از نظر صرفه اقتصادی آن‌ را بررسی کنند.

اولویت طرح‌های دریا محور در حوزه شیلات

فتوحی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: طرح‌های دریا محور مانند پرورش ماهی در قفس در اولویت شیلات باشد.

وی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تنی گندم و افزایش تولید آن با توجه به کم‌آبی،اظهار کرد: میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان میزان تولید کلزا در سال گذشته را ۱۰ هزار تن و ۱۰۰ تن و سال جاری را بیش از ۷۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: تامین بذر محصولات کشت پاییزه و تولید چغندر قند نیز آمار خوبی داشت که باید در سال‌های آینده این میزان بهبود یابد.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی نیز موظف شد در تولید محصولات افزایش بهره‌وری را داشته باشد و بهره‌وری آبیاری را به عنوان مهم‌ترین فاکتور مدنظر خود قرار دهد.

فتوحی گفت: انجمن صنفی کشاورزان نیز به عنوان بازوی اجرایی به جهاد کشاورزی، کشاورزان و دیگر دستگاه‌ها کمک و با ارائه گزارش‌های دقیق به توسعه کشاورزی کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان همچنین از اجرای پایلوت طرح کشت علوفه توسط یکی از شرکت‌های این حوزه و با همکاری شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه خبر داد که در صورت موفق بودن طرح توسعه خواهد یافت.

وی در پایان به افزایش میزان سطح کشت حبوبات، ذرت، سویا، سبزی و صیفی، کنجد و سورگوم در استان در سال جاری اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار خوزستان کشاورزی استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزایش بهره وری شورای کشاورزی سال جاری منابع آب هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند