Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدتی است منشی‌های پزشکان از بیماران مراجعه کننده به مطب ها به عنوان یار کمکی برای دور زدن مالیات استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" فرار مالیاتی واژه نام آشنایی است که این روزها بیشتر به مطب های پزشکان نزدیک شده است و بیمارانی که باید یار کمکی پزشکان در فرار از مالیات باشند تا بر درد بیماریشان افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناصری یکی از شهروندان کرمانی که در مراجعه به مطب یکی از متخصصان با این مشکل روبرو شده بود گفت: مطب مجهز به کارت خوان بود، اما برای ویزیت پول نقد درخواست شد و نیز منشی من را مجبور کرد هزینه عمل داخل مطب که 600 هزار تومان شده بود را به صورت کارت به کارت پرداخت کنم.

احمدی یکی دیگر از شهروندان کرمانی در رابطه با این مشکل گفت: با توجه به این که دستگاه‌های کارت خوان بیش از ۲۰۰ هزار تومان در طی ۲۴ ساعت پول نقد نمی‌دهند در مراجعه به یکی از پزشکان متخصص مجبور به جابه جایی پول به بقیه کارت هایم شدم که کلی از وقتم را گرفت.

سامانه ۱۵۲۶ تنها پل اعلام فرار مالیاتی توسط مردم

حمید زینل پور مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان گفت: اظهار نامه های مالیاتی به سه بخش اشخاص حقیقی، حقوقی، و املاک تقسیم می شود.

وی افزود: با وجود آنکه در قانون، پرداخت مالیات به پزشکان و وکلا تکلیف شده اما متأسفانه برخی از پزشکان با عدم ارائه دستگاه کارتخوان ضمن دور زدن قانون و فرار مالیاتی، بیماران را به مشقت و سختی می اندازند.

پرداخت بیش از ۵ هزار و ۳۰۰  میلیارد ریال از وصولی های مالیاتی به شهرداری کرمان در سال ۱۴۰۰

حمید زینل پور با بیان اینکه مالیات اخذ شده باید برای رفاه خود مردم استفاده شود گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ هزار۳۰۰  میلیارد ریال از وصولی های مالیاتی را به شهرداری کرمان و در سه ماهه سال جاری از ابتدای فروردین تا خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز بیش از ۱هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شهرداری شهر کرمان پرداخت شده است.

وی به پرداخت مالیات پزشکان اشاره کرد و گفت: هرکس درآمد داشته باشد، باید مالیات پرداخت کند، به جز کشاورزان و سود سپرده های بانکی، بنابراین شاید در سال جاری برخی پزشکان بتوانند، فرار مالیاتی کنند، اما از سال آینده عملا از کرده خود پشیمان خواهند شد، زیرا تمام اطلاعات مالی و حساب های اعضای خانواده این پزشکان در سامانه مالیاتی ثبت شده است و توان فرار برای آنها وجود ندارد.
 
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: پزشکان باید از درآمد های مطب خود مالیات بپردازند، پزشکی که به منشی خود اعلام می کند بیماران حتما پول نقد با خود بیاورند قطعا فرار مالیاتی محسوب می شود حتی برخی پزشکان شماره کارت منشی خود را برای اخذ ویزیت اعلام می کنند که این هم تخلف و فرار مالیاتی است بنابراین شهروندانی که با این مشکلات روبه رو هستند، حتما با سامانه ۱۵۲۶ ارتباط برقرار کرده و مورد تخلف را گزارش دهند.

 عباس پرداختی، رئیس سازمان نظام پزشکی کرمان نیز در گفتگو با راه آرمان در پاسخ به این پرسش که آیا نظام پزشکی در قبال این مسئله وظیفه نظارتی ندارد یا نه تصریح کرد:  این موراد بیشتر در حوزه  نظارت اداره نظارت علوم پزشکی استان است و  اگر پزشکی از کارت خوان استفاده نکند و زحمت برای شهروندان ایجاد کند ما در وهله اول کار ارشادی و توصیه ای را داریم که همه پزشکان در جریان هستند و در موارد بعدی اعمال قانون می شوند.
 

ابطال پروانه پزشکانی که از کارتخوان استفاده نکند

وی ادامه داد: در صورتیکه گزارشهای مردمی به دست ما برسد به صورت شفاهی و یا کتبی به پزشک متخلف تذکر می دهیم و برابر قانون با پزشک مربوطه برخورد خواهیم کرد و و حتی در مواردی ابطال پروانه داشتیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمان در پایان خاطرنشان کرد: همه پزشکان از قوانین مربوط به کارتخوان کاملا مطلع هستند و اطلاع رسانی به اندازه کافی انجام شده است و کسی که از کارتخوان استفاده نمی کند مرتکب تخلف شده است و نظارت آن بر عهده معاونت درمان است، پس مردم می توانند شکایات خود را به معاونت درمان علوم پزشکی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد

هونگچی H ۵ لوکس‌ترین خودروی چینی است که تا کنون به ایران آمده است.

این خودرو با قیمت ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان در سامانه یکپارچه عرضه شد، اما حال در بازار آزاد قیمت عجیب و غریبی پیدا کرده است.

هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد از حدود ۴.۷ میلیارد تومان شروع و تا ۱۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری خودرو در تمام بخش‌ها لوکس و متفاوت از اکثر خودرو‌هایی است که تا کنون در بازار دیده‌اید. در نمای جلو چراغ‌های ال‌ای دی و خط قرمز رنگی که از روی کاپوت کشیده نظرتان را جلب می‌کند. در نمای عقب چراغ‌های به هم پیوسته و جذابی را داریم. در نمای کناری هم از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی استفاده شده است.

شخصات فنی هونگچی H ۵

هونگچی اچ ۵ از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۲ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن. متر گشتاور بهره می‌برد. توان این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. این خودروی ۱.۶ تنی می‌تواند در مدت زمان ۷.۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. در عین مصرف سوخت پایین و زیر ۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم.

امکانات رفاهی هونگچی H ۵

از جمله امکانات رفاهی مهم هونگچی می‌توان به ۹ کیسه هوا، مانیتور لمسی بزرگ ۱۲.۶ اینچی، کلاستر دیجیتالی، رادار حرکت بین خطوط، سقف پانوراما دو تکه، کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه ساب ووفر، صندلی‌های راننده و شاگرد به همراه سردکن و گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله و... اشاره کرد.

قیمت هونگچی H ۵

این خودرو در حقیقت لوکس‌ترین خودروی چینی در بازار ایران محسوب می‌شود. قیمت هونگچی اچ ۵ با احتساب هزینه‌های شماره گذاری ۲ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد تا بیش از ۱۰ میلیارد تومان هم رسیده است.

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • هامبوگ جشن صعود دشمنش را خراب کرد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • کشف فرار مالیاتی میلیاردی در زاهدان
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت