Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@11:37:52 GMT

واردات برنج هنوز قطعی نشده است

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۶۳۴۵

واردات برنج هنوز قطعی نشده است

با وجود آنکه طبق اعلام معاون گمرک ایران، ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد و بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد، منابع آگاه اعلام کردند که واردات برنج هنوز قطعی و بخشنامه آن توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود آنکه طبق اعلام معاون گمرک ایران، ممنوعیت فصلی واردات برنج در سال جاری لغو و اجرایی نخواهد شد و بر این اساس واردات این کالا به روال قبل ادامه دارد، منابع آگاه اعلام کردند که واردات برنج هنوز قطعی و بخشنامه آن توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ نشده و مشکلاتی درخصوص واردات برنج وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، گمرک این موضوع را در حالی اعلام کرده که جلسات مربوط به صدور مجوز واردات برنج در جهاد کشاورزی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

شیوه‌های مختلفی برای واردات برنج قرار است تعیین شود که هنوز جزئیات آن قطعی نشده است.

به گزارش ایمنا، فرود عسگری، معاون گمرک ایران گفته است طبق تصمیم سی‌امین نشست ستاد تنظیم بازار و براساس پیشنهاد وزارت جهاد، ممنوعیت فصلی برنج در سال جاری لغو شد. لغو ممنوعیت فصلی واردات برنج امروز هم‌زمان با اول مردادماه به گمرکات اجرایی ابلاغ شد.

در این رابطه یادآور می‌شود که براساس بند ۸ مندرجات ذیل یادداشت فصل دهم قانون مقررات صادرات و واردات، ترخیص برنج در فصل برداشت ممنوع و زمان این ممنوعیت از اول مردادماه هر سال تا پایان آبان‌ماه همان سال تعیین شده است.

اما با توجه به وضعیت بازار داخل و افزایش قیمت‌ها، از مدتی قبل مذاکرات برای لغو ممنوعیت واردات در سال جاری در جریان بود و واردکنندگان خواستار ادامه روند واردات بودند. در سال گذشته نیز با توجه به وضعیت واردات برنج و هشدارهایی که درمورد افزایش قیمت وجود داشت، رایزنی بسیاری درباره لغو ممنوعیت انجام ولی با آن موافقت نشده بود.

کد خبر 590430

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واردات برنج ممنوعیت واردات برنج ممنوعیت واردات برنج خارجی واردات برنج خارجی آزاد شد شرایط واردات برنج واردات برنج ازاد شد ممنوعیت فصلی واردات برنج شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ممنوعیت فصلی واردات برنج سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری