Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شاخص تولید در کارگاه‌های بزرگ صنعتی در سال 1400 به رقم 116 رسیده که بالاترین رقم در طول دهه 90 محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  شادا، بانک مرکزی وضعیت نماگر‌های اقتصادی سه ماهه چهارم سال گذشته را منتشر کرده که بر اساس آن در طول سال 1400 شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی از (بنگاه‌های تولیدی صنعتی با 100 نفر کارکن و بیشتر) با 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد افزایش به عدد 116 رسیده است.
 شاخص 118.9 برای کارگاه‌های بزرگ صنعتی در سال 1400، بالاترین رقم در طول یک دهه اخیر است.
 بررسی میزان سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهد، در طول سال گذشته برای 35 هزار و 252 واحد صنعتی مجوز تاسیس صادر شده که برای ساخت و بهره‌برداری از این واحدها، 1080 هزار و 470 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. این رقم، رشد 74.2 درصدی تقاضای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را نشان می‌دهد.
 همچنین در سال گذشته 6 هزار و 747 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند که برای این واحد‌ها 184 هزار و 470 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که از نظر تعداد 3.1 درصد و از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری، 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد.
 رشد قابل توجه صدور مجوز تاسیس واحد‌های صنعتی، هر چند که تا مرحله دریافت پروانه بهره‌برداری، نقشی در ارتقاء سطح تولید ندارد، اما بیانگر افزایش انگیزه و تقاضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور است و در صورت استمرار مزیت نسبی تولید و تامین مالی به مرحله دریافت پروانه بهره‌برداری و تولید هم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه گذاری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند