Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما علایی، استادیار و دبیر کمیته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و استاد راهنما طرح تعاونی پرورش قارچ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره نتایج اقدامات برای توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون اهداف برای تعامل بیش از پیش بین صنعت و دانشگاه به میزان اندک محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز این تعاملات با انتظارات فاصله داشته و محقق نشده است. صنعت آنطور که باید به دانشگاه و پژوهش‌های دانشجویی اعتماد ندارد. از دیگر نارسایی‌ها برای ارتقای تعامل بین دانشگاه و صنعت می‌توان به برگزاری رویداد عصر امید اشاره کرد. برای مثال در  این رویداد محصولات مورد ارائه و نتیجه‌گیری به سرعت جمع بندی شد. در حالی که بر روی مسائل می‌توان بیش از پیش وقت صرف کرد و از رفع تکلیف در  اقدامات دوری کرد.

وی افزود: برای توسعه تعامل بین دانشگاه و صنعت باید با اقداماتی بلند مدت به نمایش محصولات، دستاوردها و طرح‌ها پرداخت. برای مثال اینکه در برخی از نمایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... روند نمایش محصولات و اقدامات به مخاطب از اهمیت برخوردار است. در رویداد عصر امید واحد کرمانشاه در ۱۰ غرفه جدا از هم با فاصله طولانی قرار داشتند. هرچند اگر این غرفه‌ها در کنار هم قرار داشت بیش از پیش در ارائه عملکرد دانشجویان موثر بود.

کدامیک از دانشجویان با صنعت ارتباط برقرار کردند؟

علایی درباره وضعیت تعامل دانشجویان برای ایجاد ارتباط با صنعت ادامه داد: دانشجویانی که از قبل به  صنعت علاقه داشتند توانسته از طریق اجرای طرح پویش، رویداد عصر امید و دیگر اقدامات تشویقی  با صنعت ارتباط برقرار کنند، شاید ما نتوانستیم آنطور که باید صنعت را به دانشجو معرفی کنیم. هرچند هیات علمی‌ هم در صورت عدم تمایل اقدامی برای ارتباط با صنعت برقرار نکردند. به عبارت دیگر افرادی با صنعت تعامل دارند که از قبل با آن تعامل داشتند شاید ارتباطات با صنعت برقرار شد، اما بسیاری از  اعضای هیات علمی‌  و دیگر دانشجویان را نتوانستیم پای کار بیاوریم.

 تبلیغات سو از سوی سازمان‌ها بی‌اعتمادی به دانشگاه را در پی داشته است

استادیار، دبیر کمیته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره نارسایی‌ها در عدم برقراری و توسعه ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه ادامه داد: این مقوله به‌دلیل تبلیغات منفی از سوی سازمان‌های متعدد است و همیشه بر این امر باور داریم که به رغم تلاش‌های انجام شده از سوی دانشگاه سازمان‌های مربوطه آنطور که باید دانشگاه را مورد توجه و حمایت قرار نمی‌دهند. بسیاری از نارسایی‌ها به‌دلیل بی‌اعتمادی در جامعه بروز کرده و همین امر در اذهان مردم تاثیرگذار است.

علایی گفت: دانشگاه به‌رغم تلاش‌های فراوان در قالب انتشار بروشور، پوستر و دیگر اقدامات شاهد افزایش تمایل‌ها نسبت به فعالیت‌ها نیست. شاید برای توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه باید مرحله به مرحله وارد عمل شد و با برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و ... با خروجی‌های مناسب به مرور بتوان به نتیجه رسید.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1148135 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش ارتباط علم و صنعت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی طرح پویش ارتباط علم و صنعت دانشگاه آزاد اسلامی صنعت و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد