Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید سوری،استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «دستور اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟»،اظهار داشت: روز گذشته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به فعال‌ شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین پرداخت.این بسیار اتفاق مبارکی است؛هرچند خیلی دیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از وعده وزیر بهداشت برای کسب رای اعتماد مجلس در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ در خصوص توسعه و فعال سازی طرح شهید سلیمانی حدود یک سال می‌گذرد و علیرغم وقت فراوانی که در پاییز گذشته برای اصلاح و به روز رسانی این طرح صرف شد، این طرح با کم توجهی مواجه شد. 

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ابراز کرد: به هر حال در زمانی که بجز این طرح هیچ بسته جامعی برای مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ در کشور وجود ندارد و جز تکرار دعوت به واکسیناسیون کمتر صدایی شنیده شده است، این پیام شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا موجب امیدواری برای خوش رویی وزارت بهداشت با این طرح شد.

سوری افزود: اگر ان شاء الله اراده لازم پشت این کلام باشد توجه به چند نکته همانگونه که در شاکله آن بیان شده ضروری است. این طرح به هیچوجه به دنبال کمرنگ کردن نقش وزارت بهداشت نبوده و نیست. 

وی متذکر شد: استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بی بدیل کشور برای کمک به سلامت مردم به ویژه در دوران سخت، پشتوانه اخلاقی آن بوده و در راستای عدالت در سلامت است.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: شواهد کافی علمی، موید اثربخشی خدمات این طرح در دوره کوتاهی بوده که مورد توجه قرار گرفت است. با توجه به ماهیت اپیدمی، طرح به صورت مستمر نیازمند به روز رسانی و اصلاح متناسب با شرایط اپیدمی است.

سوری یادآور شد:در به روز رسانی طرح، توجه به روح اصلی آن و به مولفه‌هایی مهم چون، اقدامات حمایتی، نظارتی و مراقبتی باید توجه کرد؛ مواردی چون بیماریابی فعال، تاکید بر پیشگیری، استفاده از فناوری‌های نوین، همکاری بین بخشی و مانند اینها ضروری است.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود این بار دولت حمایت لازم از اجرای این طرح را فراموش نکند. بودجه‌ای که برای پیشگیری لازم است چندین برابر کمتر از هزینه‌های درمان است. انتظار می‌رود محدود منتقدان این طرح، به جای تخطئه و تخریب، نقش و همت خود را برای اصلاح و ترمیم کاستی‌های آن به کار گیرند.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این طرح می‌تواند بستری بومی برای مقابله با اپیدمی‌ها و بحران‌های مشابه بعدی کشور باشد و پرداختن جدی به آن به عنوان برند بین‌المللی و نوین معرفی شود.

سوری افزود:امیدواریم با درایت کافی، دلسردی احتمالی که در برخی گروه‌های داوطلب مردمی در فاز قبلی طرح ، ترمیم و کمبودهای قبلی جبران شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اجرای طرح شهید سلیمانی غربالگری کرونا مقابله با اپیدمی استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال