Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در توئیتی با اشاره به سفر روز گذشته‌اش به استان گیلان نوشت: امروز با استاندار گیلان دیدار و از منطقه آزاد انزلی و بندر انزلی بازدید کردم.

وی افزود: ایران می‌تواند نقش مهمی در یک کمربند و یک جاده ایفا کند.

راه ابریشم نوین یا همان «یک کمربند- یک جاده» قرار است قاره‌های آسیا، آفریقا و اروپا را با شبکه‌های تجاری ریلی، زمینی و دریایی به یکدیگر متصل کند که ایران در قلب این طرح قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح در سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین مطرح شد و ایران از همان ابتدا حمایت خود را از این طرح اعلام کرد. 

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰ نیز در پیامی با تبریک فرارسیدن روز ملی و هفتاد و دومین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، ابراز امیدواری کرد در فصل نوین روابط دو کشور، همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارتقا و گسترش یابد. 

وی با بیان این‌که ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ صلح‌طلب و شرکای جامع راهبردی می‌توانند با همراهی راهبردی و همکاری‌های برد- برد، زمینه تحقق چندجانبه گرایی حقیقی را فراهم آورند، اظهار داشت: قطعا اعتماد پایدار بین دو کشور می‌تواند بستر همکاری‌ها را در قالب ابتکار یک جاده - کمربند و همچنین برنامه جامع همکاری،گسترش دهد و همکاری‌های بین منطقه‌ای را به توسعه، ثبات و صلح تبدیل کند. امیدوارم در فصل نوین روابط دو کشور، شاهد ارتقا و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عملیاتی کردن مشارکت راهبردی باشیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر چین یک کمربند و یک جاده چانگ هوآ یک جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل

به گزارش صدای ایران از ایسنا، بنابر اعلام حسن علی بخشی، سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج نفر از صیادان بازداشتی بلوچ در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این رابطه گفته است: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

دیگر خبرها

  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان