Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:52:51 GMT

گام نخست واکسیناسیون تب برفکی در خوزستان شروع شد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۰۴۳

گام نخست واکسیناسیون تب برفکی در خوزستان شروع شد

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان محمد آنتیک چی با بیان اینکه در این مرحله چهار میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و بالغ بر بیش از ۳۸۰ هزار راس دام سنگین زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می‌گیرند افزود: برای پوشش کامل این طرح ملی، از توان بخش دولتی و خصوصی استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی و به‌شدت واگیردار است که به سرعت منتشر می‌شود و به دلیل شیوع گسترده تب برفکی، واکسیناسیون دام‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد بنابراین باید مقررات و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز رعایت شود و دامداران از خرید و فروش دام بدون مجوز خودداری کنند.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی خوزستان علایم بیماری تب برفکی را زخم در دهان، زبان، پستان و سم حیوان بیان کرد و در ادامه از دامداران خوزستان خواست اگر موردی از علایم بیماری تب برفکی را در دام خود مشاهده کردند به اداره‌های دامپزشکی در سطح استان مراجعه کنند.

برچسب‌ها دام و طيور خوزستان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دام و طيور خوزستان سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور خوزستان سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه آقاپور کاظمی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف گردید.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی کردند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۵۱۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل عدم نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضا، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آنرا به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌

کد خبر 6093917

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت