Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:36:28 GMT

تست کرونای ۶۶۵ نفر در استان سمنان مثبت شد/ فوت ۱ بیمار

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۰۵۸

تست کرونای ۶۶۵ نفر در استان سمنان مثبت شد/ فوت ۱ بیمار

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت تصمیمات دولت در استان سمنان در زمینه مقابله با شیوع کرونا، تاکید کرد: متأسفانه وضعیت رنگ بندی در استان سمنان تغییر و دامغان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت که نشان می‌دهد شرایط ما در زمینه شیوع کرونا دوباره نگران کننده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دیگر ما مانند مهدی شهر، شاهرود، سمنان و سرخه که سابقاً وضعیت خوبی داشتند، در وضعیت نارنجی قرار دارند که این موضوع نیز نگرانی‌های زیادی را به دنبال داشته است، افزود: افزایش نظارت‌ها، استفاده از ماسک و پروتکل‌ها از جمله مسائلی است که به خصوص در ادارات استان در وهله اول، مورد تاکید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی مراکز تجمیعی

استاندار سمنان ادامه داد: روز گذشته در جلسه ستاد کرونای کشور سه اصل تاکید شد که در استان سمنان نیز رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها، ماسک و فاصله گذاری و همچنین واکسن می‌بایست مد نظر قرار گیرد که در این ارتباط دستوراتی داده شده است.

هاشمی با بیان اینکه مجدداً مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر استان با همراهی دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود فعال می‌شود، گفت: امیدواریم با همراهی خوبی که مردم در گذشته داشتند، بتوانیم شاهد تکمیل چرخه واکسیناسیون به خصوص تکمیل چهار دز واکسن مقابله با کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه مقطعی عادی انگاری در استان سمنان حکم‌فرما شد، بیان کرد: مردم و مجموعه کارکنان دستگاه‌ها برای مقطعی ماسک را کنار گذاشتند که مجدداً شاهد افزایش شیوع بیماری کرونا هستیم به نحوی که در یک هفته اخیر دو هزار نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

مراجعه به بیمارستان‌ها

استاندار سمنان با بیان اینکه در یک هفته اخیر تست کرونای ۶۶۵ نفر مثبت اعلام شده است، ابراز کرد: هم اکنون ۶۰ بیمار کرونایی در استان سمنان بستری هستند و بخش مراقبت‌های ویژه یا همان آی سی یو نیز میزبان ۱۵ نفر بیمار بدحال است.

هاشمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ آمار فوتی کرونایی استان سمنان به شدت کاهش پیدا و برای مدت‌ها صفر بود، گفت: متأسفانه با شیوع دوباره ویروس، یک نفر در سمنان جان خود را از دست داد که البته این فرد نیز بیماری زمینه‌ای سرطان داشت اما بازهم نباید مسائل بهداشتی و ماسک را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم استان سمنان مقوله مهم پروتکل‌ها را رعایت کنند، گفت: چنانچه رعایت و تدبیری در زمینه کرونا نشود، نگران هستیم که شرایط ایجاد محدودیت‌های کرونایی دوباره برای مردم و اصناف استان پدید بیاید.

به گزارش مهر، استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است همچنین آرادان در وضعیت آبی، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدی‌شهر و سرخه در وضعیت نارنجی، گرمسار و میامی در وضعیت زرد قرار دارند که نشان از افزایش شیوع کرونا دارد.

کد خبر 5545504

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا استانداری سمنان سید محمد رضا هاشمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوشهر ویروس کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا مشهد جهرم سیلاب اردبیل سنندج خراسان رضوی اربعین حسینی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا