Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:34:51 GMT

دپوی یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۰۶۳

دپوی یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک

طبق اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که تشریفات ترخیص را طی کرده اما ترخیص نشده است؛ دلیل این موضوع خواست صاحب کالا مبنی بر تعیین تکلیف تامین ارز و ترخیص بعد از صدور کد رهگیری بانک است.

طبق اعلام گمرک ایران، در حال حاضر حدود یک میلیون قوطی شیرخشک رژیمی در گمرک دپو شده که تشریفات ترخیص را طی کرده اما ترخیص نشده است؛ دلیل این موضوع خواست صاحب کالا مبنی بر تعیین تکلیف تامین ارز و ترخیص بعد از صدور کد رهگیری بانک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید روح‌اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- درباره آخرین وضعیت ترخیص شیرخشک‌های رژیمی به ایران اکونومیست گفته که با ورود محموله‌های جدید، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۶ هزار قوطی شیرخشک رژیمی مربوط به دو واردکننده در گمرک است.

وی با بیان اینکه محموله‌ای حاوی یک میلیون و ۱۸ هزار و ۹۲۰ قوطی برای یک واردکننده است گفت که اگر چه امکان ترخیص درصدی محموله بدون صدور کد رهگیری بانک وجود دارد ولی صاحب کالا منتظر اخد کد رهگیری از بانک مرکزی جهت ترخیص کامل است.

طبق اعلام سخنگوی گمرک، حدود ۱۳ هزار و ۳۰۸ قوطی شیرخشک و تعداد ۵۵۳ کارتن به صورت کیلویی (۶۲۰ کیلو گرم) نیز توسط واردکننده دیگری وارد گمرک تهران شده که در انتظار اخذ مجوز ترخیص با صدور حداقل اسناد از سمت سازمان غذا و دارو است.

به گفته لطیفی در مجموع، گمرک مشکلی در ترخیص این شیرخشک‌ها ندارد و به محض صدور مجوزهای ضروری اولیه، در این رابطه اقدام خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، دارو و اقلام سلامت محور و از جمله شیرخشک‌های رژیمی جزو آن دسته از کالاهای اساسی قرار دارند که صاحب کالا می‌تواند بدون صدور کدرهگیری بانک جهت تامین ارز، نسبت به ترخیص ۹۰ درصد محموله وارداتی اقدام کرده و ۱۰ درصد باقی مانده را پس از تامین ارز و صدور کد ساتا ترخیص کند اما ظاهرا با توجه به تردید واردکنندگان در تامین ارز بر اساس نرخ ترجیحی که واردات را بر مبنای آن انجام داده‌اند، نسبت به ترخیص درصدی اقدام نشده است.

در سال‌های اخیر نیز گمرک اعلام کرده بود که با وجود امکان ترخیص درصدی، گاها برخی از واردکنندگان به دلیل نگرانی از عدم تامین ارز در مهلت مقرر و بر اساس ارز ترجیحی که واردات را انجام داده‌اند، از ترخیص درصدی استقبال نکرده بودند. این در حالی است که ممکن بود بعد از تغییر نرخ ارز کالا از ترجیحی به نیمایی، واردکننده‌ای که کالا را با نرخ ترجیحی وارد کرده بود، ناچار به پرداخت مابه‌التفاوت با ارز نیمایی شود.

ترخیص شیرخشک‌های رژیمی از اردیبهشت ماه امسال همراه با حاشیه پیش رفت؛ زمانی که چند محموله از اواخر سال گذشته تا فرودین امسال وارد و به حدود یک میلیون قوطی می‌رسید که عمده آن رژیمی بود.  در ابتدا بحث عدم تائید ثبت سفارش و تمدید تعهدنامه از سوی سازمان غذا و دارو مطرح بود که در ادامه این مشکل تا حدودی برطرف و ترخیص آغاز شد.

با این حال با ورود محموله‌های جدید به همراه باقی‌مانده‌های قبلی، اکنون بیش از یک میلیون قوطی شیرخشک در گمرک است که در راس موانع ترخیص آنها موضوع تامین ارز و صدور کد رهگیری بانک قرار دارد.  

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دپوی شیرخشک رژیمی ، واردات شیر خشک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات شیر خشک یک میلیون قوطی شیرخشک صدور کد رهگیری بانک قوطی شیرخشک رژیمی حدود یک میلیون ترخیص درصدی تامین ارز صاحب کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند