Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنیای هنر، دنیایی پر از تنوع و رنگ است و همین تنوع و رنگ است که می‌تواند شما را از فکرهای منفی و استرس‌های روزانه به یک جای امن پرتاب کند. نقاشی، معرق، کار با چوب، نقاشی روی شیشه یا پارچه، چرم دوزی، شماره دوزی، شمع سازی، کاشی کاری، مجسمه سازی و یا حتی ترمیم لوازم قدیمی و دور ریختنی و صدها فعالیت هنری دیگر که می‌توانید بسته به علایق خود انتخاب کنید و سرگرم شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی می‌توانید از زمینه هنری که به آن علاقمندید کسب درآمد هم کنید.

در میان رشته‌های هنری مختلفی که وجود دارد شمع سازی همیشه یکی از آسان‌ترین و به قولی دمِ دست‌ترین رشته هنری بوده و هست. لوازم شمع سازی به اندازه‌ای محدود است که می‌توانید تنها با تهیه چند قلم از این لوازم کار خود را شروع کنید و به مرور زمان با لوازم بیشتر شمع‌های زیباتر بسازید و از ساخت آنها لذت ببرید.

ترمیم لوازم قدیمی و دور ریختنی نیز یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهاییست که می‌توانید به عنوان سرگرمی انجام دهید. اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، پر است از ایده‌های جذاب برای ترمیم لوازم دور ریختنی. بعضا دیده می‌شود که بطری و شیشه‌هایی که همیشه دور ریخته می‌شوند را به یک وسیله کاربردی تبدیل می‌کنند، آن هم تنها با چند ابزار ساده. برای مثال؛ تنها با یک اسپری رنگ مانند اسپری دوپلی کالر که تنوع رنگی بسیار بالایی دارد، می‌توانید بطری‌های شیشه‌ای را رنگ آمیزی کنید مجدد آنها را برای نگهداری لوازم و اقلام مختلف مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه این مقاله چند ایده جذاب هنری برایتان خواهیم داشت تا با انجام آنها یک کار هنری را شروع کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

بدون آموزش، شمع دست ساز بسازید.

همانطور که گفتیم ساده‌ترین رشته‌ای که می‌توانید حتی بدون آموزش تخصصی، در آن شروع به کار کنید، شمع سازی است. اولین کاری که برای ساخت شمع باید انجام دهید، خرید لوازم شمع سازی از فروشگاه‌های لوازم هنری است. حتی نیاز نیست برای خرید این لوازم از خانه بیرون بروید چرا که فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هستند که می‌توانید انواع این لوازم را از آنها خریداری کنید.

برای مثال فروشگاه اینترنتی پارسا هنر، یک فروشگاه تخصصی رنگ و ابزار است که از رنگ کامپیوتری گرفته تا تمامی لوازم و ابزار هنری را می‌توانید بصورت آنلاین از این سایت سفارش دهید. تنوع بالای لوازم شمع سازی در این سایت، دست شما را برای ساخت شمع‌های رنگی و متنوع باز خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید برای شروع چند شمع ساده بسازید، فیتله شمع، پارافین و یک اسانس عطری سفارش دهید.

روش ساخت شمع عطری یا رنگی

برای شروع، ساخت شمع عطری یا رنگی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساخت این شمع لوازم پیچیده‌ای نداشته، تنها کافیست، پارافین جامد، فیتیله شمع، پایه نگهدارنده فیتیله، رنگ شمع یا اسانس شمع تهیه کنید. در ادامه مراحل ساخت یک شمع عطری را برای شما شرح دادیم:

1-ابتدا پارافین را در ظرفی ریخته و بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا بطور کامل ذوب شده و بصورت مایع درآید. می‌توانید ظرف حاوی پارافین را بر روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا به کمک بخار آب پارافین ذوب شود.

2-پس از ذوب شدن کامل پارافین، ظرف را از روی حرارت بردارید و در این مرحله می‌توانید رنگ یا اسانس مورد نظر خود را به آن اضافه کنید.

3-ابتدا پایه فیتیله را در پارافین زده و در ظرف شیشه‌ای قرار دهید تا سرد شود.

4-پس از سرد شدن، شیشه را با باقی مانده پارافین مایع پر کنید.

5-ظرف را کنار گذاشته تا بطور کامل سرد شود.

به همین راحتی می‌توانید یک شمع عطری یا رنگی بسازید. اما اگر می‌خواهید شمع زیباتری داشته باشید می‌توانید با گل خشک یا با نخ کنفی، شمع خود را زیباتر تزئین کنید. شمع‌ها در تزئینات خانه استفاده بسیاری دارند. حتما با سوزاندن شمع دست سازتان حس بهتری در خانه خواهید داشت. همچنین شمع‌های دست ساز بهترین هدیه برای عزیزانتان خواهند بود.

شمع سازی ساده‌ترین کار هنری است که می‌توانید در خانه انجام دهید و از آن لذت ببرید، پس دست به کار شوید و شمع‌های دست ساز خود را بسازید.

شیشه، قوطی فلزی و بطری‌ها را دور نریزید.

در ابتدای این مقاله اشاره کردیم که یکی دیگر از کارهای هنری ساده، ترمیم لوازم دور ریختنی است. بیشتر ما شیشه‌های مربا، سس، ترشی و... که از بیرون خریداری می‌کنیم را پس از استفاده دور می‌اندازیم. اما می‌توانیم به جای دور ریختن این شیشه‌ها، آنها را زیبا کنیم و در قسمت‌های مختلف خانه و آشپزخانه مجدد از آنها بهره ببریم.

همه خانم‌ها همیشه به ظرف‌هایی برای نگهداری مواد خوراکی یا خرده ریزهای شخصی، احتیاج دارند پس چه بهتر است که به جای خرید ظروف جدید با کمی خلاقیت از لوازمی که در خانه داریم استفاده کنیم. با این کار می‌توانید نقش مفیدی در حفاظت از محیط زیستمان نیز داشته باشیم و زباله کمتری تولید کنیم.

برای ترمیم لوازم دور ریختنی ساده‌ترین چیزی که نیاز داریم، رنگ است. می‌توانید از رنگ‌های آکریلیک و قلم مو برای رنگ آمیزی بطری‌ها استفاده کنید یا با روشی ساده‌تر از اسپری رنگ برای رنگ کردن شیشه و بطری‌ها استفاده کنید.

یک روش برای تغییر شکل دادن به این وسایل این است که تمام قسمت بیرونی شیشه، قوطی یا بطری و... را رنگ آمیزی کنید.

روش دیگر استفاده از چسب کاغذی برای رنگ آمیزی قسمت‌هایی از این وسایل است. می‌توانید از نوار چسب کاغذی برای پوشاندن دو یا چند ناحیه از شیشه استفاده کنید. به سلیقه خود چسب‌ها را بر روی ظرف بچسبانید سپس با اسپری یا رنگ، ظرف را رنگ آمیزی کنید. درب ظرف‌ها را نیز می‌توانید رنگ کنید و با چسباندن اشیاء تزئینی آنها را زیباتر کنید. یا از نخ یا پارچه کنفی برای تزئین قوطی، شیشه و بطری‌ها استفاده کنید. چسباندن نخ یا پارچه می‌تواند نمایی جذاب و ساحلی به این وسایل دهد.

از ظرف‌های دست ساز خود برای نگهداری حبوبات، خرده‌ریزهای آرایشی و... می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید از قوطی‌های فلزی که ترمیم کرده‌اید به عنوان گلدان استفاده کنید. با کمی جستجو در اینترنت هزاران هزار ایده جذاب و زیبای دیگر برای ترمیم لوازم دور ریختنی موجود است که می‌توانید با تهیه چند ابزار و لوازم ساده آنها را پیاده کنید و از دست سازه‌های خود لذت ببرید.

کد خبر 692699

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استفاده کنید لذت ببرید رنگ آمیزی قرار دهید ساخت شمع شمع سازی بطری ها دست ساز شمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن‌های علمی دانشجویی مدیریت، روانشناسی و استارتاپ دانشگاه شهید چمران اهواز در نظر دارد هر هفته در دانشکده اقتصاد این دانشگاه سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه ها فردا یکشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با تدریس میلاد الاسوند، مخترع چندین اختراع ملی و بین‌المللی، مشاور ثبت اختراع و مالکیت فکری ایده های تجاری و کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار برگزار می شود.

روش های طراحی خدمات و محصولات جدید، تکنیک‌های ایده پردازی روز دیاگرام دانکر، اسکمپر، تریز و ایده پردازی برای ثبت اختراع از جمله سرفصل های این کارگاه است.

همچنین دومین جلسه از سلسله برگزاری این کارگاه‌ ها با تدریس عبدالهادی درزیان عزیزی؛ عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه شهید چمران اهواز و مشاور کسب و کار دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

 راه اندازی کسب و کار از ایده تا پدیده، ارزیابی ایده کسب و کار، مدل های کسب و کار و انواع آن، بوم کسب و کار و تمرین و جمع بندی از جمله سرفصل های این دوره است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین