Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@15:54:31 GMT

حمایت فکری و مالی از گروه تعزیه کوهبنان

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۶۷۴۰۵

حمایت فکری و مالی از گروه تعزیه کوهبنان

نشست خبری مجید توکلی فرماندار کوهبنان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان فرهنگی و هنری، شعرا، اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

حمید گلستانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت:  تاکنون در آموزشگاه خوشنویسی به عنوان یکی از فعال‌ترین آموزشگاه‌های کوهبنان، بیش از ۲ هزار  و ۵۰۰ نفر شرکت کرده و بسیاری از آنان مدارج بالا را کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: آموزشگاه هنر‌های تجمسی، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وجود تنها سینمای شهر کوهبنان، ۲ کتابخانه عمومی از جمله زیر مجموعه‌های اداره ارشاد شهرستان کوهبنان هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: در شهرستان کوهبنان، ۲ مرکز علمی و دانشگاهی، مجتمع فرهنگی و هنری، موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره  درحال فعالیت است.

به گفته او  انجمن‌های شعر و تعزیه خوانی، آموزشگاه هنر‌های تجسمی، کانون فرهنگی تبلیغات، ۲ کتابفروشی، واحد چاپ بنر و سایت‌های خبری از دیگر بخش‌های فعال فرهنگی و هنری شهرستان کوهبنان هستند.

گلستانی گفت: ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری شهید رجایی که در سال ۹۶ در اثر زلزله تخریب شده به مرحله شفته رسیده؛ اما به دلیل کند بودن کار و نبود پیشرفت فیزیکی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و آموزش‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان هم گفت: کوهبنان سابقه طولانی به بلندای تاریخ در مسائل مذهبی، فرهنگی و علمی دارد؛ بنابراین در گذشته و حال ملجا و‌ماوای علما، عرفا، شعرا، مشاهیر، فرهیختگان، متخصصان، شهدا و سرداران به نام بوده که امروز مشهور به بام فرهنگی استان کرمان است.

 او گفت: کوهبنانی‌ها اهل علم، هنر، معرفت، بصیرت و شعر هستند و همواره در طول تاریخ با بهره جستن از هنر ارادت قلبی خود به اهل بیت(ع) و ولایت را اثبات کرده اند.

فرماندار کوهبنان می‌گوید: کار‌های فرهنگی و هنری، تربیت اندیشمندان و فرهیختگان بایستی در شهرستان تقویت و مستمر باشد.

او گفت: در گذشته نه چندان دور، فرش کوهبنان به عنوان یکی از جلوه‌های هنری، زینت دهنده بسیاری از خانه‌ها در سطح کشور بود که امروز با پیشرفت صنعت کم‌رنگ شده؛ اما باید تلاش شود که جایگاه هنر فرش کرمان و کوهبنان در عرش باشد.

توکلی می‌گوید: کوهبنانی‌ها اهل علم، معرفت، بصیرت و شعر هستند و همواره در طول تاریخ با بهره جستن از هنر، ارادت قلبی خود به اهل بیت (ع) و ولایت را اثبات کرده اند.

 او گفت: با توجه به نزدیک بودن محرم و صفر، گروه تعزیه خوانی شهرستان که  به منظور  ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال ارزش‌ها و پیام کربلا فعالیت می‌کند، بایستی حمایت مالی و فکری شود.

به گفته فرماندار کوهبنان هنرمند واقعی بایستی در تمام امورات فردی و اجتماعی تقوای سیاسی و رسانه‌ای را رعایت و الگوی علمی و عملی برای دیگران باشد.

توکلی گفت: مردم کوهبنان، اهل علم و مطالعه هستند و باید تلاش شود هر چه زودتر احداث ساختمان کتابخانه عمومی و مجتمع شهید رجایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

توجه ویژه به هنرمندان و شاعران بومی، تلاش  برای احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهید رجایی و کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان، برگزاری تور‌های خبری، فعال کردن روابط عمومی فرمانداری، انتصاب مشاوران فرماندار، بازدید سر زده از ادارات، برگزاری جلسات شورای اداری در دهستان‌ها و روستاها، برگزاری جلسات ماهانه یا فصلی خبری، پیگیری پروژه‌های نیمه تمام از جمله جاده و استخر، استفاده از ظرفیت خیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی و... از مهم ترین خواسته حاضران بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی تعزیه خوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فرماندار کوهبنان فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (ع) با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسرا‌ها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • حضور غیرمنتظره کاپیتان استقلال در تمرین تیم نکونام